Søk i denne bloggen

lørdag 1. september 2018

Leserefleksjonar #36 | August i bøker

August var: Full av jobb, varme og kalde dagar om kvarandre, og eit løfte om at hausten kom. Eg gjenoppdaga sykkelgleda igjen etter at sykkelen har stått parkert i nesten to år, og har solgt to lenestoler som eg til tider undra meg over fekk vera med då eg flytta for to år sidan.

I august las eg: Den første veka hadde eg ferie, og las eit par bøker. Så hoppa det til barnebøker, og sidan midten av månaden har eg knapt lest noko som er verdt å nemne (i all ærlighet 15 bøker i ein serie eg har lest x antall gonger før, og Harry Potter på lyd). Eg er usikker på om det kan kalles lesesperre sidan eg faktisk les noko, men ein form for sperre er det. Vurderte til og med å opprette ein kvardagsblogg litt som ein dansk bokblogger eg les gjorde for ei tid tilbake, men har aldri kome så langt.
  • Gareth P. Jones: Arvingene og den tvilsomme onkelen (Thorntwaite #2)
  • Hanne Buch og Camilla Billett (ill.): Bestevenn på boks
  • Lars Mæhle og Odd Henning Skyllingstad (ill.): Hvem gikk med utesko inne? (Kråkeslottet barnehage #2)
  • Sophie Mackintosh: The Water Cure (7t10min12sek) MBP
  • Lars Mæhle og Odd Henning Skyllingstad: Hvem har tatt brillene? (Kråkeslottet barnehage #1)
  • Lars Mæhle og Odd Henning Skyllingstad: Hvor ble det av alle sokkene? (Kråkeslottet barnehage #4)
  • Gemma Merino: Krokodillen som ikke likte vann
  • Gemma Merino: Sauen som klekket et egg
  • Lars Mæhle og Odd Henning Skyllingstad: Hvem er bolletyven? (Kråkeslottet barnehage #3)
  • Lars Mæhle og Odd Henning Skyllingstad: Hvem har tatt pølsene? (Kråkeslottet barnehage #5)
  • Synnøve Eriksen: Nattog (Jordbærdamene #21)
I september skal eg: Finne lesegleda igjen! Eg har spennande bøker frå biblioteket liggande, og leseeksemplar frå forlag som venter spent. I tillegg skal eg sjølvsagt på bokbloggtreff ein halvtime frå heimen min, og eg gler meg veldig til å ta med kofferten på toget etter jobb og tøffe innover til Stavanger.

Kva har du lest og opplevd i august?

XOXO

6 kommentarer:

  1. Håper du finner lesegleden din igjen. Vil tro bokbloggtreffet kan gi god inspirasjon, og forhåpentligvis noen gode kandidater til å bli lest fra bokbordet!

    Det er lenge siden jeg har skrevet månedsoppsummeringer nå, tror jeg har lyst til å begynne igjen med det. De er ganske koselige å lese. Også er det gøy å gå gjennom hva man faktisk har lest på en måned. Jeg har ikke hatt oversikt på en stund.

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg syns det er meget interessant med oppsummeringer. Det gir rom til å tenke gjennom kva ein har lest og for meg som ikkje blogger om alle bøkene er det ein sjanse til å nemne dei i alle fall.

      Satser på at den kommer snikende tilbake! Mistenker mykje jobb og litt mange bokplaner som årsaker til lesesperren.

      Slett
  2. Håper du finner leselysten igjen! Er kjedelig når det går så trått, eller, når man føler det går treigt. Håper uka di blir fin!

    SvarSlett
  3. Mon ikke, du nok skal få læselysten igen, når du er til bogbloggertræf? Sådan plejer jeg i hvert fald at have det :)

    SvarSlett
  4. Kjedelig når ikke leselysten er på topp men jeg håper at du har kommet litt i gang igjen nå i september. Her har det dabbet litt av også, både med blogging og lesing i forhold til hvordan det gikk første halvår. Har ikke meldt meg på bokbloggertreffet i år heller men jeg har lovet Tine å være med til neste år.

    Du har fått lest en del i august likevel selv om det kanskje ikke føles så mye.

    SvarSlett