Søk i denne bloggen

mandag 30. september 2019

Leserefleksjonar #51 | September i bøker

September var: Fin og avslappande. Kald og våt. Kald og tørr. Det toppa seg med Kapittel-festival og bokbloggtreff (som eg har skrevet meir om lenger nede) som var veldig kjekt. 

I september har eg lest: Mykje av kvalitet og litt som eg kunne ha latt vere med. Strømsborg, Ravatn og Atwood var høydare denne månaden. Litt 1001 og litt frå skrapeplakaten er med.

* Jonathan Swift: Gulliver's Travels 1001
* Laura Ingalls Wilder: Det vesle huset i den store skogen (Little House #1)
* Laura Ingalls Wilder: Farmer Boy (Little House #2)
* Jan Grue: Jeg lever et liv som ligner deres
* Laura Ingalls Wilder: Little House on the Prairie (Little House #3)
* Linn Strømsborg: Aldri aldri aldri OTS
* Bianca Tønnessen Vestvik og Espen Simonsen: Etter verdens ende. En historie om å velge livet OTS
* Sofokles: Antigone (The Theban Plays)
* Agnes Ravatn: Dei sju dørene OTS
* Margaret Atwood: The Testaments BP OTS
* Ida Hegazi Høyer og Øivind Hovland (ill.): Kim Friele (Min første biografi)
* Linnéa Myhre: Hver gang du forlater meg
* Isabel Sánchez Vegara og Miguel Bustos: Bruce Lee (Little people, big dreams)
* Greta Thunberg: No One Is Too Small to Make a Difference OTS
* Karina Yan Glaser: Den fantastiske familien Vanderbeeker (The Vanderbeekers #1)

I september fullførte eg ikkje: Eg har ein del romaner på lån heime som eg må sjå om eg leser eller ikkje. I tillegg har eg lest mindre Booker enn eg hadde planer om, men viss eg setter inn lydbokstøtet så går det muligens før 14. oktober. Lesesirkelen går det og tregt med for min del, men eg digger dokk andre som leser så boksidene fyker.

I oktober skal eg: Lese! Leselysten er på god veg opp etter ein liten down-periode, eg har fått tips om Victober, lesesirkel og Booker skal leses, Nobelprisen i litteratur blir delt ut. Mykje å sjå fram til!

Kva har du lest og opplevd i september?

XOXO

5 kommentarer:

  1. Ja,det er mye å se frem til fremover, og jeg gleder meg til å se planene dine for Victober. Har ikke lest noen av "dine" men både Strømsborg,Ravatn(kjøpte billetter og håper å få begynt på boken før tors) og selvfølgelig Atwood som jeg er veldig frem til.Spent på hva du syntes om Myhre sin bok jeg....

    Du har lest mye og det er bra, og det er naturlig at leselysten går litt opp og ned, selv har jeg vært som jeg jojo i år men håper det stabiliserer seg nå. Velger i hvert fall bøker fremfor tv-serier selv om jeg må følge med på de vanlige nå som de har begynt igjen.

    Lykke til med leseprosjektene i oktober.

    SvarSlett
    Svar
    1. P.s. Vil melde meg på med oktoberbok i sirkelen og skal lese: Den røde bokstav av Nathaniel Hawthorne.

      Slett
    2. Myhre si bok var så kjedelig at eg skumma nesten heile - virkelig ikkje verdt tida mi :-/ Eg har reservert årets bok (Meg, meg, meg), så får tiden vise om den er bra. Eg skrur oftere av TV-en nå enn før, og tar opp serier (fordrar ikkje reklamepauser).

      Den røde bokstav er meget god, den las eg for tre år siden og er ei av dei eg skal lese om igjen når anledningen byr seg.

      Slett
  2. Jaggu har du lest mye.:)
    Ravatn skal jeg lese, Atwood har jeg begynt på. Grue kan jeg tenke meg å lese.
    Den boka av Linnea Myhre fullførte jeg aldri (boring...) Likte meg, meg, meg og Aldri søndag, mye bedre.
    Ønsker deg en god leseoktober Elida.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt det ikkje bare er eg som ikkje fullførte Myhre-boka ;-) Årets bok har eg reservert på biblioteket.

      God lese-oktober, Anita!

      Slett