Søk i denne bloggen

søndag 10. november 2019

Bok: "Årene med Elizabeth" av Inger Merete Hobbelstad

Den norske skribenten og journalisten Inger Merete Hobbelstad (f. 1980) er fast kommentator i Dagbladet, og har tidlegare gitt ut essaysamlingen Å leve med Shakespeare (2016). Årene med Elizabeth er hennar første innen biografi.

Dronning Elizabeth II av Storbritannia er ein rekordholder i antall år på trona. For nokon år sidan gjekk ho forbi si tippoldemor og er nå i sitt 68. år som monark. Seinast i går såg eg bilete frå eit arrangement og blir nok ein gong slått av elegansen og smilet dronninga bærer. Statsministre og amerikanske presidenter har kome og gått frå Buckingham Palace, men dronning Elizabeth is still standing. Som det står i baksideteksten: "Hun fascinerer oss, men er fremdeles et mysterium."

Det var ikkje meininga at den vesle jenta fødd i 1926 skulle bli dronning i det heile tatt. Elizabeth Alexandra Mary var nemlig dottera til nummer 2 i rekka, men då onkelen, kong Edward VIII, abdiserte etter eit knapt år på trona måtte far til Elizabeth til pers. Ifølge boka tilga dronningmora aldri svogeren sin for dette. Kong George VI hadde dårlig helse etter krigen og røykte som ein skorstein. Ei lunge vart etterkvart operert ut, men 6. februar 1952 gikk kongen bort, og Elizabeth vart monark. Då var ho i Kenya med prins Philip, og vart sannsynligvis dronning medan ho sov i ei trehytte.

Mykje er skrevet og sagt om dronning Elizabeth, men ho står fast gjennom sorger og gleder. Det kan ikkje ha vore lett alltid, og om det ser aldri så glamorøst ut å vera kongeleg så kunne eg aldri tenkt meg det. Midt i det å vera regjerande monark skal du og vera ektefelle, mor, farmor og mormor, søster også videre. Kvinnelege monarker er det ikkje mange av i denne verda, og eg liker å tru at dei kvinnelege monarkene som kjem etter Elizabeth II og Margrethe II av Danmark (for dei er det mange av i framtida) kan sjå tilbake med glede på sine forgjengere.

Inger Merete Hobbelstad har gjort ein grundig jobb, og det lyser gjennom at ho liker det ho skriver om. Til tider er den litt keisam og for historisk for min del, men generelt sett er den friskere i stilen enn mange andre biografier om kongelege eg har lest. Fotnotene er mange, og eg har merka meg fleire bøker eg kunne tenkt meg å lese for å få eit anna perspektiv på ulike saker. Det er ikkje utenkelig at Årene med Elizabeth må flytte inn i bokhylla ved ein anledning. Anbefales!

| Utgitt: 2019 | Format: Innbundet, 624 sider | Forlag: Kagge | Kjelde: Lånt på biblioteket |

XOXO

6 kommentarer:

  1. Bestilte akkurat denne, så jeg får smøre meg med tålmod.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er god, eg har lest ein del tidlegare, så det er derfor eg oppfatter den som keisam til tider.

      Slett
  2. Høres interessant ut - da fikk jeg et lite innblikk i denne. Kan tenke meg å lese den.

    SvarSlett
  3. Jeg ser på The Crown på HBO, og synes den er veldig interessant. Som du sier så kan det neimen ikke være enkelt å ha en slik rolle, og attpåtil som kvinne.

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har og sett på The Crown. Eg har i tillegg ein interesse for monarki generelt og ein del har eg lest mykje om før, så det blir til tider repetitivt for meg, men serien er godt laga.

      Slett