Søk i denne bloggen

onsdag 1. april 2020

Lesesirkel 1001 bøker | Forfattar frå Amerika (Nord-, Mellom- og Sør-Amerika)


Det er 1. april, og tid for årets fjerde kategori i lesesirkelen. Kategorien i april er Forfattar frå Amerika (Nord-, Mellom- og Sør-Amerika), og det er ein del å velge i. Mannleg eller kvinneleg forfattar, årstal eller sideantall betyr ingenting så lenge forfattaren er frå det amerikanske kontinentet.

Eg vil i år som i fjor sjekke i det stille om boka du har valgt er på den offisielle lista, og mi liste er finsjekket og oppdatert så bruk gjerne den. Eg håper dykk set pris på at eg sjekker boka/bøkene dine, og eg ser og det er liv i emneknaggen #elidas1001lesesirkel på Instagram.

Eg set stor pris på eit vink om du har lest i dei ulike kategoriane for sjølv om eg er (i mine auge) ekstremt god til å sjekke ulike sosiale medier så er det ikkje alt eg får med meg. Spør og grav om du lurer på noko. Eg linker mine sosiale medier under her, og tar gjerne imot nye venner/følgere overalt om du bruker det mediet. Alle som leser noterer eg i fanen over her, og premiering blir det garantert! God lesnad!

XOXO

7 kommentarer:

  1. Krysser fingre for at biblioteket åpner før april er omme, for boken jeg skal lese har de på hyllen, og da er det ikke lov å reservere den :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Krysser fingrene! Du har ikkje prøvd digitalt bibliotek?

      Slett
  2. Jeg måtte lete i mine egne bokhyller denne måneden, og var skikkelig usikker på om jeg hadde noe. Jeg har mye engelske klassikere og lite amerikanske. Etter en gjennomgang stod jeg igjen med Of mice and men av John Steinbeck, så det blir min bok for mars :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har og mykje britisk og lite amerikansk, men eg veit Mark Twain står ulest i mi hylle :-)

      Slett
  3. Det første jeg gjorde i morges va å leste frem Hundre års ensomhet, men er usikker på om magisk realisme med ørten karakterer er det rette akkurat nå. Skal prøve, ellers er alternativet å lese en for en annen måned.
    Kunne tenkt meg å lese Gjenkjennelsen (Surfacing) av Atwood (annen måned), men får ikke tak i den noe sted. Har søkt eBokBiB og Bookbites og bokhandlere..

    SvarSlett
  4. Nå som jeg er ferdig med april-boken, og godt i gang med den for mai, har jeg også valgt en for juni: There but for the av Ali Smith, har ikke helt bestemt meg for engelsk eller norsk :))

    SvarSlett
  5. Det blir litt hulter til bulter min lesing gitt. Og litt etter innfallsmetoden. Nå har jeg lest Pesten av Albert Camus og siden det er en 1001-bok, kan du sette den opp som junibok og stryke det andre forslaget der. Kanskje jeg leser Kundera i en annen måned, vi får se.
    https://artemisiasverden.blogspot.com/2020/04/pesten-av-albert-camus-en.html#more

    SvarSlett