Søk i denne bloggen

onsdag 31. mars 2021

Månadsoppteljing #69 | Mars i bøker

Mars var: Den begynte jysla bra med hotell-helg i Stavanger og det var godt eg gjorde det akkurat den helga. Nå er det omtrent ikkje lov å besøke neste kommune så her gjelder det å halde tunga beint i munnen og puste. Heldigvis bur eg ein plass med naturskjønne omgivelser og gode turmuligheter, og enn så lenge er ikkje jobben stengt. På jobb har me førebudd oss til påske, og snakket om påskeegg blir stadig meir utbrodert. Eg jobber til kl 12 i dag så tar eg påskeferie heime hjå mor og far. Det er til og med innføre kommunen og eg hadde antakelig vore heima og åte middag der kvar dag uansett. Eg syns påske er ei meget keisam høgtid, og eg trenger folk rundt meg innimellom.

I mars las eg: Eg ønska meg betre kvalitet i mars enn i februar, så sjølv med få bøker er det ikkje så verst.

* Elena Ferrante: The Lying Life of Adults L
* Maria Kjos Fonn: Heroin Chic B
* Anne Gunn Halvorsen og Randi Fuglehaug: Drømmeprinsen (Halve kongeriket #2) B
* Hege Duckert: Norsk kvinnehistorie på 200 sider B
* Roy Jacobsen: Rigels øyne (Ingrid Barrøy #3) L
* Maria Isabel Sánchez Vegara: Mor Teresa B
* Lucinda Riley: De syv søstre (De syv søstre #1) H

I mars fullførte eg ikkje: Eg har lest så lite og sett desto meir på serie. Eg og Grey's Anatomy har blitt riktig gode venner på Disney+, men slik er det bare av og til.

I april skal eg: Først og fremst har eg store planer om å lese masse i påska. Langlista til den internasjonale Booker-prisen kom i går, og eg har ei krimbok eg håper å få lest.

XOXO

4 kommentarer:

  1. Bra du har mor og far i nærheten, det kan fort bli kjedelig å bo alene nå i koronatiden. Uvanlig månedsliste for å være deg, jeg har faktisk lest fire av disse, det er ikke hverdagskost.
    Kos deg med Booker, og ha en deilig påskeferie Elida!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er heilt uvanlig at me har lest dei same bøkene, og eg er så glad for at mor og far har plass til meg i keisame koronatider :-)

      God påskeferie, Tine!

      Slett
  2. Har lest fire av disse(1,2,5 og 7) og syv bøker er nå bra. Jeg er i gang med Eric Vuillard sin bok og har lest halvparten. Den er ikke akkurat så lang den boken men interessant lesing, i hvertfall deler av det.

    Så kjekt at du og Meredith Grey har funnet hverandre, har sett serien siden starten og vært gjennom den "et par ganger" i årenes løp. For 2 år siden så jeg alle sesongene fortløpende på et par uker.

    Høres koselig ut å besøke mor og far i påsken, og fint med litt stueforandring.

    Ha en fin påske, Elida :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bruker å vera det dobbelte antallet eg har lest, så håper lesemojoen er på veg tilbake ;-)

      Eg begynte å sjå Grey's Anatomy då det kom på norsk TV, men så datt eg av etter eit par sesonger. Nå har eg sett 9 sesonger på seks veker trur eg, og er klar for meir.

      Veldig godt med stoveforandring i påsketider, meget takknemlig for at mor og far har plass til meg :-)

      God påske, Beathe!

      Slett