Søk i denne bloggen

tirsdag 30. mars 2021

The International Booker Prize 2021 | Longlist


13 bøker har fått plass på langlista, og den er som følger:

* I Live in the Slums by Can Xue, translated from Chinese by Karen Gernant & Chen Zeping, Yale University Press

* At Night All Blood is Black by David Diop, translated from French by Anna Mocschovakis, Pushkin Press

* The Pear Field by Nana Ekvtimishvili, translated from Georgian by Elizabeth Heighway, Peirene Press

* The Dangers of Smoking in Bed by Mariana Enríquez, translated from Spanish by Megan McDowell, Granta Books

* When We Cease to Understand the World by Benjamín Labatut, translated from Spanish by Adrian Nathan West, Pushkin Press

* The Perfect Nine: The Epic Gikuyu and Mumbi by Ngũgĩ wa Thiong'o, translated from Gikuyu by the author, VINTAGE, Harvill Secker

* The Employees by Olga Ravn, translated from Danish by Martin Aitken, Lolli Editions

* Summer Brother by Jaap Robben, translated from Dutch by David Doherty, World Editions

* An Inventory of Losses by Judith Schalansky, translated from German by Jackie Smith, Quercus, MacLehose Press

* Minor Detail by Adania Shibli, translated from Arabic by Elisabeth Jaquette, Fitzcarraldo Editions

* In Memory of Memory by Maria Stepanova, translated from Russian by Sasha Dugdale, Fitzcarraldo Editions

* Wretchedness by Andrzej Tichý, translated from Swedish by Nichola Smalley, And Other Stories

* The War of the Poor by Éric Vuillard, translated from French by Mark Polizzotti, Pan Macmillan, Picador

Eg har for første gong lyst til å lese alle, og med påskeferie rett rundt hjørnet er det ikkje umogleg at ein heil del av dei blir lest.

XOXO

4 kommentarer:

  1. Så kjekt at du er begeistret, det er bare til å sette i gang. Jeg lar, som vanlig, deg gjøre jobben, og håper å plukke opp hva du synes. Jeg leser uansett vinneren :)
    Riktig god lesepåske Elida!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg er uvanleg begeistra, og gler meg til å sette igang :-)

      Slett
  2. Har ikke rukket å lese meg opp på alle ennå men så Eric sin reaksjonsvideo og fikk et visst innblikk i bøkene.Har bestilt 3 bøker og håper de dukker opp om ikke så veldig lenge slik at jeg kommer i gang. Sjekket Storytel og det kunne se ut til at det kun er The war of the poor som er der, den fikk jeg lyst til å lese selv om Eric syntes den lignet en wikipedia tekst. Blir spennende å se hva du syntes om de ulike bøkene.

    Ønsker deg en god påske,Elida!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg er råklar for å sette i gang, og har fem umiddelbare bøker å begynne på. Eg har bare sett begynnelsen på Eric sin reaksjonsvideo, men pleier ikkje å lese så mykje om bøkene før eg setter i gang.

      Slett