Søk i denne bloggen

lørdag 13. november 2021

Bok: "Olav V. Krigeren. 1940-1945" av Tore Rem

Tore Rem (f. 1967) er ein norsk forfatter, litteraturviter og -kritiker og professor i engelsk litteratur ved Universitetet i Oslo. Han har skrevet om Jens Bjørneboe, og har vore borti Charles Dickens og Henrik Ibsens bibliografi.

Olav V. Krigeren. 1940-1945 begynner der den forrige slutter. Andre verdskrig er på veg inn i Noreg, og kongefamilien er truga. Dei må ut av landet og eit av stoppa på vegen er kronprinsesse Märthas heimland, Sverige. Den svenske kong Gustaf V er derimot ikkje interessert i å huse kongelege flyktningar så ny plan må klekkes ut. Då kronprins Olav og kronprinsesse Märtha var i USA i 1939 fekk dei god kontakt med president Franklin D. Roosevelt, og han er villig til å hjelpe sine norske venner.

Kronprins Olav har i lengre tid kjent på at han har ingenting å gjere. Under andre verdskrig finner han endeleg si rolle, og som forsvarssjef for Noreg frå London gjer han ein god jobb. Kronprinsesse Märtha tar seg av ungane i USA, og held presidenten med selskap. Det har vore skriverier rundt kronprinsessas forhold til presidenten, og eg trur ikkje det var noko meir enn vennskap mellom dei.

Biografien er godt skrevet, og kjeldemateriellet er enormt. Når det er sagt så er det lite nytt for meg som har lest om kong Olav V tidlegare, og eg fekk vel så mykje utav halvtimen på Kapittel i september som av 540 skrevne sider. Så eg har skumma ein heil del, og sett med interesse på alle fotografiene.

Anbefales til deg som ikkje har lest for mykje om kongen frå før.

XOXO

| Forfattar: Tore Rem | Utgitt; 2021 | Format: Innbundet, 540 sider | Forlag: Cappelen Damm |

2 kommentarer:

  1. Flott omtale Elida, det blir gjerne sånn for oss som har lest mye, at vi vet en hel del allerede. Tore Rem skriver godt da, jeg leste hans bok om Hamsun, og kjenner nå at jeg gjerne kunne lest denne om Kong Olav også (jeg fikk tross alt svar på brevet jeg sendte til ham i min barndom) Ønsker deg en strålende søndag Elida!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Tine! Eg er samd med deg i at det blir ofte gjentakelser når ein har lest mykje, og når eit menneske har vore død i 30 år så er det ikkje akkurat mykje nytt under solen.

      God søndag, Tine!

      Slett