Søk i denne bloggen

søndag 22. januar 2023

Stemmens kontinent #2 | "Svart vin" av Dulce María Loynaz

Dulce María Loynaz (1902-1997) vaks opp og budde så og si halve livet på Cuba. Familien hennar var steinrik og ho hadde ein skjerma oppvekst. Frå 1937 til 1958 ga ho ut eit titals bøker, og i 1922 mottok ho Cervantes-prisen. Det er den spanske Nobel-prisen, og ho var den andre kvinna i historien som mottok den.

Svart vin er gjendikta av Tove Bakke, og har utdrag frå Versos, Juegos de Agua, Poemas sin nombre og Bestiarium. Dikta er både korte og lange, og handler om mykje forskjellig. I tillegg er dikta omsett til nynorsk, og det må vera den beste måten å lesa dikt på.

Eit par smakebeter:

Viss du elskar meg, elsk heile meg

Viss du elskar meg, elsk heile meg,
ikkje i soner av lys eller skugge...
Viss du elskar meg, elsk meg svart
og kvit. Og grå, grøn, blond,
mørk...
Elsk meg dag,
elsk meg natt...
Elsk meg ein tidleg morgon for ope glas!

Viss du elskar meg, del meg ikkje opp:
Elsk heile meg... Eller elsk meg ikkje!

XIV

I det tomme huset har rosene stått lavande raude,
og dei smalvengde svalene har bygt seg reir...

Korfor seier dei at det står tomt?

XOXO

| Utgitt: 1999 | Format: Heftet, 91 sider | Forlag: Cappelen Damm |
Andre bloggere har også lest denne: Beathe

I gjendiktningsserien Stemmens kontinent frå Cappelen Damm er det kun kvinnelege lyrikere som har fått plass. Beathe gjorde meg merksam på denne serien rundt jul og eg heiv meg på idéen om å lese alle 25 bøkene. Serien består av internasjonale poeter frå heile verda, og det var kun ei av dei som eg var kjent med frå før. Forfatteren bak The Bell Jar, Sylvia Plath, er representert og bidraget hennar, Tre kvinner, har eg lest tidlegare utan å bli merksam på at Stemmens kontinent var ein serie.

Eg leser lite lyrikk i utgangspunktet, men liker idéen om at det kun er kvinner representert og at det er frå heile verda. Det er den norske lyrikeren Hanne Bramness som er initiativtaker, redaktør og i enkelte tilfelle gjendikter. Eg ser fram til å bli betre kjent med alle 25 bidraga. Beathes progresjon med serien kan følges HER (ekstern lenke).

2 kommentarer:

  1. Ahh. Denne serien kjente jeg ikke til. Nå ble jeg nysgjerrig. Diktutdragene dine var fine, og jeg er helt enig - dikt blir noe eget når de er oversatt til (god) nynorsk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er Beathe som har funne denne serien, eg har heve meg med. Lånte dei første seks titlene på Sølvberget, og har store planer om å lese alle i serien. Meir lyrikk og (god) nynorsk til folket :-)

      Slett