Søk i denne bloggen

torsdag 6. april 2023

"Bergenstoget plyndret i natt!" av Jonathan Jerv

Jonathan Jerv er pseudonymet bak to av datidens kulturpersonligheter Nordahl Grieg og Nils Lie. I samband med førstnemntes bror, Harald Grieg, vart boka gitt ut første gong hjå Gyldendal i 1923. Harald Grieg var direktør hjå forlaget i den tid. Romanen har blitt ståande som sjølve opptakten til fenomenet "påskekrim" i Noreg, og fenomenet feirer dermed 100 år i år.

Det heile starter i januar. Studiekameratene Åge Heiberg og Johan Bratt funderer over livet og at det aldri skjer noko. Samstundes kjem den eine bergenseren i desperat pengemangel. Ein trang til å leve farleg gjer at Heiberg, Bratt og firkløveret frå Bergen, Biologen, Tiurjegeren, Prikken og Bokseren, planlegger eit brekk. Dei skal plyndre Bergenstoget natt til 1. april i håp om at politiet vil tru det er aprilsnarr og falsk alarm. Planleggingen er god, men ikkje alt går etter planen.

Bergenstoget plyndret i natt! er underhaldande og er skrevet annakvar av Grieg og Lie. Kven som har skreve kva er ikkje kjent, men det fungerer. Eg forstår godt at den har haldt ut i 100 år for framleis i 2023 er det interessant lesning. Anbefales!

XOXO

| Utgitt: 1923 | Min utgåve: 2016 | Format: Hefta, 102 sider | Forlag: Gyldendal |

2 kommentarer:

  1. Så gøy at du har lest denne, jeg har så vidt hørt om den, men jeg har ofte hørt Gunnar Staalesen snakke om opphavet til fenomenet påskekrim.
    Jeg fryder meg over å ha en krimpåske i år, mer enn vanlig, ser Hendelser ved vann som er skikkelig bra, og leser den ene krimmen etter den andre.
    Fortsatt god påske Elida!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har nesten ikkje lest/høyrt krim på årevis, men har fått blod på tann med Kristina Ohlsson på lyd. Det blir krimpåske her og, ispedd den internasjonale Booker-prisen.

      Slett