Søk i denne bloggen

søndag 31. januar 2010

Bok: "Stormfulle høyder"

Forfatter: Emily Brontë
Originaltittel: Wuthering Heights
Utgitt: 1847
Denne utgåva: 2008
Oversetter: Finn Aasen
Format: Lydbok, lest av Unni Jortveit, 9t45min
Forlag: Cappelen Damm

Korleis skal du ordleggja deg når du har lest ei bok du syns er heilt på trynet, men som er rekna som eit av dei mest betydelege verka frå 1800-talet? Eg har høyrt ferdig Stormfulle høyder. Og eg har ikkje ord for misnøyen min. På ein omtale står det: "Handlingen er lagt til Yorkshires ensomme landskap, som danner ramme rundt en dramatisk kjærlighetshistorie. I sentrum av begivenhetene står Catherine Earnshaw og den mørke og demonisk fremmede, Heathcliffe. Han blir brakt til hennes fars hus som hittebarn, og fra dette øyeblikk knyttes Heathcliffe og Catherine sammen i en ubrytelig følelse av samhørighet, som holder stand gjennom Cathrines ekteskap med Edgar Linton. Og som forfølger dem helt ut til grensen mellom virkelighet og drøm, liv og død." I ein anna står det: "Fra det øyeblikket Cathy og Heathcliffe møttes, ble deres skjebne forseglet for alltid. Cathy kommer fra en fin familie, og et ekteskap med den ville Heathcliffe er helt utelukket. I stedet gifter hun seg standsmessig med naboen Edgar Linton. Gal av sjalusi beslutter Heathcliffe seg for å få sin hevn og ruinere begge deres familier."

Håper du framleis heng med. Altså, ein kjærleikshistorie skrevet av Emily Brontë, søster til Anne og Charlotte som og har skrevet bøker. Charlotte Brontë har skrevet den meget populære Jane Eyre (har ikkje lest, men sett filmen), og eg tenkte meg Stormfulle høyder noko i den duren. Men dengang ei! Heathcliffe og Catherine får jo aldri kvarandre! Fytti for ein nedtur! Eg har sporadisk høyrt oppigjønå om Catherine og Heathcliffe og den flotte historien, også kjeme denne nedturen. I Jane Eyre får hvertfall Jane og Edward ein annan, og i Anne Brontës The Tenant of Wildfell Hall blir det til slutt Gilbert og Helen. Men i Emily Brontës einaste og storslagne roman så er det ein historie om sjalusi, makt og svik det handler om. Det kan godt vera at eg har gjentatt meg sjølv nå, men eg vart så paff medan eg høyrte denne boka.

På ein måte håper eg at eg ikkje har skremt nokon frå å lese boka, og på ein anna måte håper eg at du ikkje vel denne boka med det første!

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar