Søk i denne bloggen

søndag 7. februar 2010

Skjønnlitteratur og biografi går hånd i hånd

I det siste har eg lest bøker av Anna Gavalda, Nora Roberts og Maggie O' Farrell. Eg bytter som regel mellom forfattarane fordi den same skrivestilen og det same temaet går ofte igjen hjå den same forfattaren, og det går meg til tider på nervene. Av dei tre forfattarane skal eg anbefale ei bok, nemleg O' Farrells "Hva skjedde med Esme Lennox?" Den var tung i byrjinga, men når tittelen er eit spørsmål, så måtte eg bare lesa ferdig for å få greia på kva som hadde skjedd. Eg falt ikkje noko særleg for boka, men den har eit interessant perspektiv på datidens syn på mentalsjukehus/asyl, og kva som skjedde med dei menneska som havna der. Var dei så gale som familien ville ha det til? Eller ville dei som hadde ansvar for dei bare bli kvitt dei? Vel verdt ei lesestund:)

Nå leser eg to bøker, skjønnlitteratur og biografi. Sue Monk Kidds "Bienes hemmelige liv" har eg hatt i bakhodet lenge, og lånte boka på biblioteket for så å levera den inn igjen når eg fant ut at lillesyster hadde boka. Ho meinte den var tung i byrjinga, men så langt har eg ikkje hatt den same oppfatninga. Den biografiske boka er skrevet av Trond Norén Isaksen og heiter "Dronningen vi ikke fikk." Den handler om kronprinsesse Märtha (1901-1954) og kong Olav (1903-1991). Eg er rojalist på min hals, og har i mange år vore veldig opptatt av ikkje bare vårt eige kongehus, men og kongehus rundt om i Europa. Det er ikkje så mange igjen, men historien og slektskapet er fantastisk facsinerande. Eg satser på at lesere veit det som trengs om Olav og Märtha, men viss ikkje så skrik ut så skal eg gje ein innføring. Eg hadde bare lyst til å dele nokon avsnitt frå boka, og håper at forfatter og forlag ikkje saksøker meg for det:p

Før bryllupet mellom prinsesse Märtha av Sverige og kronprins Olav av Noreg
"I både Oslo og Stockholm hersket bryllupshysteri i de to månedene som lå mellom forlovelsen og bryllupet, som var fastsatt til 21. mars 1929, ei uke før prinsesse Märthas 28-årsdag. Alle slag varer med kongelig preg var å finne, fra såpe til hyllepapir til dresser og brosjer. Vår Frelsers kirke, som Oslo domkirke het den gang, måtte pusses opp til begivenheten. Avisene var fulle av
artikler om alt som hadde med bryllupet og brudeparet å gjøre. Folk hadde annonsert utleie av om med utsikt mot ruta for bryllupsprosesjonen til svartebørspriser, og billetter til festforestillingen i Nationaltheatret - og til og med adgangskort til selve vielsen! - ble avertert til salgs. Avisene var så besatt av den forestående begivenheten at kong Haakon utbrøt "Vi bør vel
spørre Aftenposten først!" i en diskusjon om en detalj ved arrangementet." Isaksen 2003:14



Mor til prinsesse Märtha føder Märthas lillesyster
"Kongelige barnefødsler var den gang ikke noen enkel affære. Den gamle tradisjonen med at ikke bare den samlede familie, men også representanter for hoff og regjering skulle være til stede når kongelige barn kom til verden, ble holdt i hevd, noe som ikke akkurat gjorde situasjonen lettere for den fødende kvinnen. Da prinsesse Ingeborg i 1905 fødte sitt tredje barn, trakk fødselen ut gjennom en hel natt, og de tilstedeværende underholdt seg etter hvert høylytt med hverandre og tekoppene, til den grad at prinsesse Ingeborg seinere bemerket: "Jag hadde vel lika väl kunnat ligga på Gustav Adolfs Torg." Isaksen 2003:26
XOXO
PS. Eg anbefale ikkje biografien for nybegynnere innan kongelig slektskap. DS.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar