Søk i denne bloggen

fredag 30. september 2011

Bok: "Historien om Pi"

Forfatter: Yann Martel
Originaltittel: Life of Pi
Utgitt: 2001
Denne utgåve utgitt: 2007
Oversetter: Bodil Engen
Format: Digibok, lest av Duc Mai-The, 12t6min
Forlag: Lydbokforlaget
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: Boken som har betatt en hel verden! En 16-år gammel gutt og en sulten tiger, alene ombord i en livbåt i Stillehavet. Kort prosess? Tvert i mot. Scenen er satt for en eventyrlig beretning om dårskap og grusomhet, om tro, håp og kjærlighet. Historien om Pi er en hyllest til fantasien og fortellerkunst av sjeldent kaliber. Vinner av den prestisjefylte Booker-prisen for 2002.


Den canadiske forfatteren Yann Martel er ny for meg, men eg er ikkje overbevist. Første delen irriterte meg pga alt snakket om ein spesiell fugl, også var det dyrehagedyra, og den lange sjøreisen. Det kan overhodet vera mogleg å overleve i ein båt med ein bengaltiger! Duc Mai-The er ein flink oppleser, men ei anna bok neste gong.

XOXO

2 kommentarer:

  1. Jeg har den i bokhylla, men jeg er litt skeptisk...

    SvarSlett
  2. Nei og nei, må si meg helt uenig her! :) Denne boken er en av de bedre bøkene jeg har lest. Slutten er veldig viktig i denne boka, hvor han forteller en ny og lignende historie, men uten dyra :)

    SvarSlett