Søk i denne bloggen

mandag 20. august 2012

Veke 33

Eg liker å tru at eg har vore veldig flink i det siste og kjøpt svært lite bøker. Men så skar det seg fullstendig, og eg mista totalt kontrollen over viljen min. Det heiter så fint: *100krforeinposeboksalg*

Fredag kveld. Syndens dag! Kom heim med ikkje mindre enn 25 bøker, og undra meg fælt over kva som eigentleg låg i botnen av posen på veg heim.

Leste bøker:
- J.R.R. Tolkien: Silmarillion
- Deborah Levy: Swimming Home (MBP 2012)
- Alison Moore: The Lighthouse (MBP 2012)

Kjøpte bøker:
- Honorè de Balzac: Far Goriot (1001 bok)
- Julian Barnes: Flauberts papegøye (1001 bok)
- Fjodor M. Dostojevskij: Brødrene Karamàsov i 2 bind
- Fjodor M. Dostojevskij: Raskolnikov
- Fjodor M. Dostojevskij: Spilleren
- Alexandre Dumas: Den sorte tulipan
- Alexandre Dumas: De tre musketerer i 2 bind (ender nok i bruktbutikken igjen då den er lest) (1001 bok)
- John Galsworthy: Forsytesagaen i 10 bind (1001 bok)
- Herman Hesse: Steppeulven (1001 bok)
- Alida Sims Malkus: Historien om Winston Churchill
- Jojo Moyes: Forbuden frukt
- George Orwell: 1984 (1001 bok)
- J.K. Rowling: Harry Potter and the Half-Blood Prince
- Èmile Zola: Thèrèse Raquin (1001 bok)

Som nokon kanskje har fått med seg les eg for tida Forsytesagaen i regi av Lines lesesirkel. Utgåva mi er ei 900 siders bok på engelsk. Er Gyldendals Lanterne-utgivelser frå 60-åra bra eller dårlige? Nokon som veit?

XOXO

9 kommentarer:

  1. Det er helt greit å skjære ut når løsningen er så mange gode bøker, synes jeg :)

    SvarSlett
  2. Oi, du fant mange "tunge" eller "alvorlige" bøker! Jeg ser du skal få lest deg opp på 1001 listen og :-)
    Klart man kan skeie ut i blant, spesielt når man finner så mange klassikere man kan putte i en 100 krs pose!

    SvarSlett
  3. Herlig pose med bøker du kjøpte deg:) Må jo være lov når man gjør sånne fine kjøp:) "Silmarillion" er jeg imponert at du har lest, den har ikke jeg turt å begynne med siden jeg hørte av så mange den var så tunglest. Stemmer det?Kos deg med bøkene og ha en fin uke!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Silmarillion er tung, og passer nok for spesielt interesserte:-)

      Takker! Blir ein del 1001-lesing framover:-)

      Slett
  4. Å, der er som å høre meg selv! Jeg skulle også prøve å kjøpe litt mindre bøker, men kom hjem med 10 nye bøker fra loppemarked på lørdag. Det ser ihvertfall ut som om du har fått med deg mange fine bøker :)

    SvarSlett
  5. Gleder meg til å høre hva du syns om Swimming Home og the Lighthouse. Likte du dem?

    Jeg har lest The Yips, og the Teleportation Accident i tillegg de to jeg allerede hadde lest. Nå har jeg nettopp begynt på The Garden of Evening Mists.

    Hittils er vel the Teleportation Accident den jeg har likt best :-)

    SvarSlett