Søk i denne bloggen

torsdag 29. november 2012

Bok: "Doktoren mister en pasient" (HP #4)

Forfatter: Agatha Christie (1890-1976)
Originaltittel: The Murder of Roger Ackroyd
Utgitt: 1926
Min utgåve: 2011
Oversetter: R.A. Arentz
Format: Paperback
Forlag: Aschehoug
Frå: Mi bokhylle (29. bok i 'Off the Shelf')

Doktoren mister en pasient er Agatha Christies fjerde bok om Hercule Poirot, og den einaste Christie-boka som figurerer på Boxalls 1001-liste. Eg kunne meget godt hatt fleire Christie-bøker på denne lista, men det er ikkje eg som bestemmer.

Handlingen starter idet doktor James Sheppard kjem heim frå kontoret ein sein ettermiddag. Ein av pasientane hans har nyleg døydd, og hans allvitande søster, Caroline, veit alt om det før doktoren har gått inn døra. Doktor Sheppard er ikkje så begeistra for Carolines hang til allviten, men blir nysgjerrig då ho fortel om den nye naboen. Den lille, rare mannen med de svarte mustasjene. Neste dag blir Sheppard invitert til middag hos Roger Ackroyd. Ackroyd bur på godset Fernly Park utanfor landsbyen King's Abbot, og utanom han sjølv bur hans svigerinne og hennar dotter i huset. Sheppard nyter ein betre middag med selskapet, og etterpå blir han bedt om å kome inn på Ackroyds kontor til ein privat samtale. Godseigaren instruerer sine tjenere om ingen forstyrrelser, og då Sheppard forlater han ein times tid seinare er alt tilsynelatende i orden. Kort tid etter Sheppards hjemkomst ringer telefonen med nyheten om Roger Ackroyds mord!


Doktoren mister en pasient har alle elementene i ein Christie-roman: Mord, den pertentlige detektiven aka Hercule Poirot (eller den matglade snushanen aka Miss Marple), overraskelsesmomenta og det faktum at detektiven veit kven morderen er fleire kapittel før lesaren. Dessverre klarer ikkje Christie å halda på meg side opp og side ned i denne historien. Det er for mange menneskeskjebner som skal ha sitt, det er kjedelig og langtrukkent, og det lyser gjennom historien at alt Poirot vil ha er ro og fred.

Innimellom lange og tunge 1001 bøker er det herlig med eit lite avbrekk, og eit 1001 kryss er ikkje å forakte.

XOXO

11 kommentarer:

  1. Agatha Christie slår aldri feil. Har lese mykje av ho tidlegare. Likar både Miss Marple og Poirot.

    SvarSlett
    Svar
    1. Akkurat denne var feil for meg, men eg les ei ny nå som er mykje betre:-)

      Slett
  2. agatha Christie er det eneste jeg liker av krim he he. Hun er kjempe flink:) Denne tror jeg ikke at jeg har lest:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg hadde høyrt heller lite om den før eg leste den, og den frister ikkje til gjentakelse med det første:-/

      Slett
  3. Hvor mange 1001-kryss har du fått i år? Jeg føler jeg knapt har lest annet enn klassikere i år, men likevel har jeg fått færre kryss enn i fjor (men så har jeg jo lest færre bøker i år enn i fjor). Jeg har nok lest en del klassikere som ikke står på listen.

    Hvordan går det med Bleak House. Little Dorrit virker lovende så langt, men etter 100 sider føler jeg fremdeles ikke at jeg har kommet helt inn i historien.

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har fått 13 kryss. Føler ikkje fokuset har vore på 1001-lista dette året, men neste år då skal det bli andre boller;-)

      Det går bra med Bleak House. Fordelen er at eg veit korleis historien er i grove trekk (har sett serien frå 2005), men det er veldig interessant. Har lest nesten 300 sider:-) Eg har inntrykk av at Little Dorrit er litt treg i starten (eg har sett den serien og, med Matthew MacFadyen) og serien var og treg i starten. Blir spennande å lesa kva du syns etterkvart:-)

      Slett
  4. Jeg forstår ikke hvorfor denne Christie-romanen er valgt ut på 1001-listen når hun har skrevet så mange som er bedre. Det er sikkert noe med morderen, og at grepet er noe spesielt. Likevel er det ikke hennes beste, langt ifra.

    Jeg har fått 15 1001-kryss så langt i år. Hurra for det!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har lest mange Christie-bøker det siste året, og fleire av dei ville eg heller hatt på lista:-)

      Hurra for 15 kryss:-)

      Slett
  5. Jeg har lest ca. 22 klassikere i år (hvis Wodehouse-bøker regnes som klassikere blir det enda flere), men likevel har jeg kun fått 12 1001-kryss. I fjor leste jeg ca. 20 klassikere og da fikk jeg 18 1001-kryss. Har ihvertfall fått bekreftet at det finnes mange gode klassikere som ikke befinner seg på 1001-listen.

    SvarSlett
    Svar
    1. 12 kryss er betre enn ingenting, og det blir jo ei 1001-bok i månaden:-)

      Slett
  6. Jeg tok også et relativt "billig" 1001kryss for denne. Leste den selvom jeg viste hvem morderen var, og allikevel klarte jeg å gjette på feil person i løpet av boka. Flere ganger.

    Usikker på om det sier mest om meg eller Christie.

    SvarSlett