Søk i denne bloggen

tirsdag 18. juni 2013

Bok: "Jorden rundt på 80 dager"

Forfatter: Jules Verne
Originaltittel: Le Tour du Monde en quatre-vingts jours
Utgitt: 1873
Denne utgåva: 2010
Oversetter: Hans Braarvig
Format: Lydbok, lest av Arild Bøe, 3t58min
Forlag: Cappelen Damm
Mål/utfordringer: 1001 bøker, Back to the Classics

Ei av to romaner som franskmannen Jules Verne har fått på 1001-lista, og det var ein morsom roman. Jules Verne har i Jorden rundt på 80 dager skrevet om Phileas Fogg som inngår eit veddemål med sine kamerater ein litt fordrukken aften. Veddemålet er på £ 20.000, og Fogg har ikkje penger til å tape. Saman med tjeneren sin, franskmannen Jean Passepartout, reiser han jorda rundt med tog, dampskip, seilbåt, slede og til og med elefant, og må kjempe mot stormer, kidnappinger, ødeleggelser og indianerangrep.

Den same reisen foretar inspektør Fix ved Scotland Yard då han er overbevist om at Fogg har rana the Bank of England for å finansiere reisen. I løpet av reisen møter Phileas Fogg og Jean Passepartout frøken Aouda, og tilbyr seg å eskortere ho til ein slektning. Det er ingen enkel reise dei har lagt ut på, og då dei ankommer England etter fullendt reise er Fogg skråsikker på at han har tapt veddemålet. Ein hendelse ein sein ettermiddag snur imidlertid opp ned på alt, og reisen får ein lukkeleg slutt. Jules Verne stiller sjølv spørsmålet om det var ein tåpelig reise, og på mange måter var det jo det. Samtidig er ingen reiser tåpelige når det ender så bra som det gjorde.


Min første Jules Verne-roman, og eg skal hvertfall få med meg den andre på 1001-lista, Reisen til jordens indre. Hans mest kjente for meg, Tsarens kurer, er ikkje på lista, men eg har ei mor og ei søster som er glad i den så den må nok og leses. Jorden rundt på 80 dager var som sagt morsom, men den var og finurlig og spennande, og krever ikkje så mange lese/høyretimane. Anbefales!

XOXO

2 kommentarer:

  1. Jeg har lest noen bøker av Jules Verne, blant annet "Reisen til jordens indre" - men ikke "Jorden rundt på 80 dager". Den kunne jeg tenke meg å ha lest! Selv om den ikke blir prioritert i nærmeste fremtid skal jeg sette den på leselisten :)

    SvarSlett