Søk i denne bloggen

onsdag 18. september 2013

Globalisering av Booker-prisen

booker111_2667070b
Dette årets shortlist-forfattere.
Det blir globalisering av Booker-prisen, og amerikanerne er velkomne.

I utgangspunktet var tanken å lage ein heilt ny Booker-pris for amerikanerne, men frykten då var at den originale prisen ville bli tilsidesatt. Då var løysinga å inkludere amerikanske forfattere. Kriteriene for prisen vil vera at alle romanforslag må vera gitt ut i Storbritannia, og foreslått av sitt engelske forlag. Hovudpoenget er dermed at alle romaner og noveller gitt ut originalt på engelsk kan vinne Booker-prisen dei neste åra, uavhengig av nasjonalitet.

Neste års vinner kan med stor heider seia at eg har skrevet dette årets beste engelskspråklege bok.

Spanande greier!

Clementine har meir om saken, heimesida til Booker-prisen er oppdatert, og prisen har faktisk eigen YouTube-kanal. Pressekonferansen kan sjåas her.

XOXO

2 kommentarer:

  1. Takk for lenker, Elida :-) Jeg kan nesten ikke tro at Bookerprisen virkelig nå er åpnet til amerikanske forfattere. Vi må vel se deet i praksis i noen år for å forstå hva det innebærer. Selve nøkkelen ligger vel i hvem som bir nominert, og jeg så i pressemeldingen at de har endret kriteriene for det.
    Jeg er så utrolig redd for at amerikanerene kommer til å kuppe prisen. Det er greit med et par amerikanske forfattere, men noen av de engelske og irske forfattere har en egen skrivestil, som er så utrolig vakker, som er helt anderledes den amerikanske skrivestilen, som gjerne er mer direkte og mer "maskulin" . Vel man kanikke generalisere, men jeg har aldri lest en amerikaner som feks Hollinghurst eller McCann. Da er det viktig at den type skrivestil fremdeles blir representert.

    SvarSlett
    Svar
    1. Framsnakking er fint, Clementine:-)

      Eg må gå gjennom både hyller og leselister for å sjå kven som er amerikanere og kven som er briter av dei eg les. Men du har nok rett i at amerikanerne er meir "rett fram." Eg håper i det lengste at det blir nokonlunde half-and-half med nominasjoner, men eg må ha eit par år til med ein slik ordning før eg skal gjer meg opp ei meining.

      Hollinghurst har eg ikkje lest noko av ennå (men eg har to i hylla), men McCann-boka som var på longlist i år var nydelig:-)

      Ulik skrivestil må opp og fram!

      Slett