Søk i denne bloggen

søndag 1. desember 2013

Novemberstatistikk

Bøkene eg har vore borti

November-oppsummeringa har eg grua litt for, for det er begredeleg å bare ha lest ei bok på 30 dager. Det fins dei som ikkje vil vera einige, men for ein lesehest som meg, er det grufullt. Lista over bøker eg les for tida er lang, men den er spekka med mykje ulikt innhald. Legg nokon andre merke til at flesteparten av bøkene er på engelsk?

- Michael Cunningham: Timene (ferdiglest)
- Paulo Coelho: Veronika vil dø (påbegynt)
- Ruth Ozeki: A Tale of Time Being (påbegynt)
- George R.R. Martin: A Game of Thrones (påbegynt)
- Edgar Allan Poe: The Complete Short Stories (påbegynt)
- Nora Roberts: The Dark Witch (The Cousins O'Dwyer #1) (påbegynt)
- Eleanor Catton: The Luminaries (påbegynt)
- Lev Tolstoj: Krig og fred (påbegynt)

Eg vil gjerne tru at eg har hatt for liten tid til å lese, men det er ikkje sant. Manglande leselyst har ført til fleire påbegynte bøker, og når bokhaugen veks så veks ikkje leselysta mi. Desember blir enten heilt nye bøker frå bokhylla eller ferdiggjering av dei eg har i haugen.

Ein shopoholikers bekjennelser

Ingen kjøpte bøker (HURRA!), men sidan eg hadde bursdag for eit par dager siden har eg lov å kjøpe bøker for gavekort (på Norli) og penger.

Mottatte bøker:

D.H. Lawrence: Kvinner som elsker (bursdagspresang)

Status lesemål

Den eine boka eg har lest kvalifiserer for 1001 og off the shelf.

Ønsker for desember

Masse leselyst!

XOXO

9 kommentarer:

  1. Jeg prøver veldig å holde meg til en bok om gangen. Blandt annet fordi jeg er redd for å ikke klare å lese ferdig bøkene om jeg holder på med flere om gangen. Tror jeg lider av en eller annen tvangstanke som gjør at jeg MÅ lese ferdig alle bøker jeg begynner på :P Så om jeg leser en bok jeg ikke liker blir det gjerne ikke så mye lesing for jeg må jo lese den ferdig før jeg kan begynne på noe nytt ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig lur tvangstanke i grunnen, men eg trur min tvangstanke er å ha mange påbegynte bøker;-)

      Slett
  2. Pittelite tips... kanskje leselysten kommer tilbake med litt færre gående på en gang? ;o) Jeg blir stadig imponert over alt du klarer å lese samtidig! Selv har jeg lest 2 bøker i november, så vi er nokså like der. Vi får bare lade opp til en litt mer effektiv desember og håpe at leselysten din kommer sigende når juleroen senker seg! God 1.søndag i advent!

    SvarSlett
    Svar
    1. Der trur eg svaret er, Marianne! Fleire bøker samtidig er ikkje problem, men nå er det i overkant av kva eg klarer. 20. desember tar eg juleferie ut året så då får leselysten bare koma hoppande, eg er klar!;-)

      Slett
  3. Kjenner til det der med å ha en haug med påbegynte bøker som jeg ikke har fått lest ferdig, det stoppet nesten helt opp for meg i september for da var det så mange jeg ville lese og begynte rett og slett på for mange omtrent samtidig. Har bestemt meg for kun å lese ferdig en av dem nå i desember og resten av bunken får pent finne seg i å vente til nyåret. Resten av lesingen i desember skal være etter innfallsmetoden. Boken "Timene" har jeg lyst til å lese så den kommer jeg til å bestille i løpet av måneden. Til neste år skal jeg bli litt strengere med antall bøker jeg leser samtidig, kun 1 vanlig bok og en ebok, samt novellesamling som blir lest i løpet av måneden. Får håpe det hjelper litt. Håper leselysten tar seg opp. Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg leste din månadsoppsummering, Beathe, og kjente meg veldig igjen;-) Lur måte du skal starte det nye året med, og avslutte det gamle for øvrig. "Timene" må leses, men eg anbefaler og romanen "Timene" er bygga på, "Mrs Dalloway" om du ikkje allereie har lest den:-)

      Fine kveld til deg og, Beathe!

      Slett
    2. Den har jeg ikke lest men har kjøpt den tidligere i år så da kan jeg sikkert lese den like før eller etterpå. Takk for tips:-)

      Slett
  4. Jeg har ikke fullført en eneste bok forrige måned, men i mitt forsvar har jeg skrevet fire oppgaver i november, to til en mappeinnlevering og to hjemmeeksamener. Men nå skal det bli andre boller :D

    Spent på hva du synes om de to bookerbøkene og om Krig og Fred.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er unnskyldt;-)

      Eg er meir gira på å lese ferdig A Tale of Time Being enn The Luminaries og Krig og fred. Sistnevnte har eg ikkje rørt sidan oktober.

      Slett