Søk i denne bloggen

Laster inn...

søndag 10. august 2014

Smakebit på ein søndag - nr. 59

Flukten frå virkeligheten publiserer kvar søndag ein smakebit frå ei bok ho les, og inviterer andre bloggere til å bli med. Skriv eit innlegg om din smakebit, og link innlegget ditt til Maris innlegg.

Politikere er neste tema i Moshonistas lesesirkel, og eg har gravd fram ei lita tynn bok om Winston Churchill.
I 1946, da jeg selv var 17 år gammel, var jeg så heldig at jeg fikk anledning til å stille ham et spørsmål: "Herr Churchill, hva er årsaken til all den suksess De har hatt i livet?" Uten å nøle eller tenke seg om, svarte han: "Energisparing. Du må aldri stå hvis du kan sitte, og aldri sitte hvis du kan ligge." Og så satte han seg inn i limousinen sin.
Frå Paul Johnsons Churchill.

XOXO

18 kommentarer:

  1. Ja, han måste ha haft ett spännande liv. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er eg ganske overbevist om:-)

      Slett
  2. Jaha ja. Jeg tror kanskje du får det bedre om du beveger litt på kroppen istedenfor :-)
    Jeg kunne også godt tenke meg å lese om Churchill, han hadde en viktig posisjon i en viktig tid.
    Ønsker deg en fin søndag, Elida!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alt med måtehold, tenker eg :-)

      Slett
  3. Takk for smakebiten og ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Det var litt av en type, og litt av et utsagn. Churchills samlede verker står i bokhylla mi, ulest av meg. Det er mannen i huset som leser disse. Ha en fin søndag ettermiddag!

    SvarSlett
  5. Det var mer enn nok til å pirre min nysgjerrighet, boken noteres! Ønsker deg en fin kveld,Elida :-)

    SvarSlett
  6. Låter som ett gott tips :)

    SvarSlett
  7. Churchill var en väldigt intressant personlighet. Tack för smakebiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har lyst til å lære meir om han, og lese nokre av bøkene han har skreve sjølv :-)

      Slett
  8. Intressant! Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  9. Churchill var en av mina stora idoler och förebilder. Tack för smakbiten!

    SvarSlett