Søk i denne bloggen

tirsdag 17. november 2015

Tematysdag #4: Fysisk eller nettbokhandel?

Bokhandlere har alltid vore himmelriket for meg, det er ofte meir spennande enn både kles- og skobutikker. Det er alltid stor sannsynlighet for at noko blir med heim i motsetning til andre nemnte butikker. Etterkvart som nettbokhanderne har blitt fleire og med meir utval stiller eg spørsmålet denne tematysdagen: Foretrekker du ein fysisk bokhandel eller nettbokhandelen?

For eit par veker sidan stilte eg spørsmålet om papir eller brett, og då vart eg som Ole Brumm: litt av begge deler. Det same gjelder her - kvar til sitt bruk. Eg opplever at det blir ofte meir impulskjøp i ein fysisk bokhandel og det stemmer hvertfall når eg er på reise. Eg kan fort legge igjen nokon hundre på Gardermoen, og då er det gjerne bøker som eg aldri har tenkt på å søke opp i ein nettbokhandel. For det er ofte "problemet" med nettbokhandel. Der må du ofte vite kva du skal ha, og på nett er eg meir på jakt etter eit spesielt omslag og det er lettare å søke opp ein serie med ulike bøker som Penguin Classics. Ynskjelista mi hjå Adlibris er ofte ei mil lang for eg klarer ikkje å bestemme meg for om eg faktisk skal ha boka.

Når det blir fleire og betre nettbokhandlere er det viktig å støtte opp om dei fysiske bokhandlerne som ein har i nærmiljøet. Det fins eit sitat som seier noko slikt som at viss du handler i lokale butikker i dag så fins dei i morgon og (tviler på at det var ordrett, men håper du forstår teikninga). Det er det same med bokhandlere. Min nærmaste heiter Notabene og sjølv om eg ofte syns Notabene minner meir om ein leikebutikk til tider, så er ikkje det det fantastiske personalet sin feil. Eg har blitt godt kjent med eit par av dei, og dei bestiller gjerne bøker til meg og legger av bøker eg vil ha. Det siste dei gjorde var å bestille den illusterte utgåva av Harry Potter #1 på engelsk til meg for dei hadde bare fått inn på norsk. Eg var og på jakt etter barnebiografien om Astrid Lindgren som eg har skreve om lenger nede, og var sikkert inne tre gonger for å høyre om dei hadde fått den. Siste gongen eg var inne og høyrte hadde dei akkurat satt den fram, og sjefen hadde tenkt på meg då ho satte den fram. Digger dei flotte damene!

Så, kva er "best?" Begge til sitt bruk vil eg seie, og i det siste har eg brukt fysiske bokhandlere meir enn nettbokhandelen fordi eg som regel må hente bokpakken på posten, og det gidder eg ikkje å bruke for mykje tid på (og hvertfall ikkje nå som posten har flytta frå det lokale kjøpesenteret til Elkjøp tvers over vegen!).

Kva bruker du? Og er det skilnad på kva du handler i fysisk-/nettbokhandel?

XOXO

PS. Kom gjerne med forslag om kva eg skal skrive om :-)

6 kommentarer:

  1. Jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har kjøpt en bok i en fysisk bokhandel, så her syndes det i stor skala og de fysiske bokhandlene hadde gått konkurs om de skulle vært ene og alene avhengig av meg. Her kan jeg bare bli bedre og ikke minst lære av deg. Det går jo nesten ikke en måned uten at jeg kjøper bøker så jeg burde blitt flinkere til å benytte meg av de fysiske bokhandlerne og ikke bare nettbutikkene. Som du nevner også, man får jo bøkene litt fortere om man kjøper de i butikk i stedet for å vente på postgangen.

    Jeg liker disse tematirsdagene dine og jeg vet ikke om dette kan være et tema men jeg er litt nysgjerrig på hvordan andre bokbloggere eller leseglade holder rede på bokønsker, bøker man har lest etc om man har et system i for eksempel excel hvor man holder oversikt over dette eller "kun" bruker for eksempel bokelskere.no for å holde oversikt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Flaks at det fins andre enn deg som kjøper bøker i fysisk bokhandel ;-)

      Takk for at du seier du liker temaene, og eg liker forslaget ditt. Det blir definitivt brukt ein tysdag :-)

      Slett
  2. Jeg liker best å gå i fysisk bokhandel men kjøper mest på nett. Det har mye med at jeg handler endel på The Book Depository. Engelske bøker er rett og slett billigere enn norske. Jeg handler også på Amazon til Kindelen.
    Men det er fantastisk fint å gå rundt i bokhandelen og se og ta på bøkene. Jeg ender gjerne opp med å kjøpe noen pocket, eller noe som ligger i tilbudskorga. Nye bøker tar jeg gjerne bilde av for å huske dem til senere og gjerne for å låne dem på biblioteket.
    Det har selvfølgelig noe med at jeg har jobbet på biblioteket og vent meg til å låne bøkene. Så kjøper jeg av og til bøker jeg virkelig har likt etterpå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Her har eg ikkje tenkt over digitale bøker, her var det helst kor ein handler papirbøker, men det er klart eg handler ein del til Kindle og då må ein jo i ein nettbokhandel.

      Det med å ta bilete gjer eg og, eller eg scanner direkte til Goodreads.

      Slett
  3. Dersom man med bokhandel inkluderer bruktbokhandel så må jeg si at det går sannsynligvis 35% til denne og 60% kjøp i nettbokhandel. Det er hender sjelden at jeg kjøper fysiske bøker til fullpris. I år gjelder det sålangt 5-6 bøker. Jeg er ikke den som løper først etter de nyeste bøkene, har så mange gode, gamle som ennå ikke er lest - derfor ender jeg opp på nett og ikke minst i bruktbokhandelen. Elsker Løvås Bruktbu i Stavanger :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Sjølvsagt gjelder brukthandel! Eg kjøper og lite nye bøker til fullpris, då har eg som regel lånt og lest dei først ;-)

      Slett