Søk i denne bloggen

søndag 13. mars 2016

Bok: "A Whole Life"


Forfatter: Robert Seethaler (f. 1966)
Originaltittel: Ein ganzes Leben, oversatt av Charlotte Collins
Utgitt: 2014
Min utgåve: 2015
Format: Kindle, 149 sider
Forlag: Picador

Den østerrikske forfattaren Robert Seethaler er eit ukjent namn for meg, men han har fire tidlegare romanar på samvittigheten, bur i Berlin og er skodespelar i tillegg til forfattar. Med romanen A Whole Life debuterer han i Booker-samanheng.

A Whole Life handler om Andreas Egger som heile livet bur i dei østerrikske alper. Som barn vart han foreldrelaus, og kjem til onkelen og familien hans. Onkelen er bonde og ein brutal mann, men det tar ikkje lang tid før Andreas blir sterk av alt arbeidet. Då han forlet onkelen får han jobb innan ingeniørfaget og hjelper til med montering av kabelvogner som skal frakte folk til fjells. Ved eit besøk på det lokale vertshuset treffer han Marie og ho blir hans store kjærleik. Livet farer ikkje lett hen for Andreas, og i løpet av 149 sider er det både glede og sorg, tunge tider og malende landskapsbilete.

A Whole Life er på knappe 149 sider (i andre utgåver har eg sett 160 sider), men Robert Seethaler skriver verkeleg eit heilt liv inn i disse sidene. Det er lågmælt og går ikkje fort avgårde, men det passer hovudpersonen utmerka. Romanen blir samanlikna med Ernest Hemingways The Old Man and the Sea og John Williams' Stoner, og eg er samd i dette. Eg har god lyst til å finne fleire Seethaler-romaner for å sjå om hans tidlegare bøker er like gode. Kan ein slik liten roman hevde seg i Booker-samanheng, og mot forfattere som Orhan Pamuk og Kenzaburõ õe? Tida vil vise. Anbefales!

Les gjerne anmeldelsen til Beathe.

XOXO

11 kommentarer:

  1. Takk for tips, Elida! Denne skal jeg titte nærmere på for den virker så absolutt interessant. Jeg kjøpte "White hunger" i går men ikke fått begynt på den helt ennå. Blir spennende dette. Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg trur du vil like denne, Beathe! "White Hunger" har eg på kindle'n og den blir neste ut av dei nominerte :-)

      Slett
    2. Så kjekt! :-) Da skal jeg hive meg over denne når jeg er ferdig med den jeg holder på med.

      Slett
  2. Notert nå! Innrømmer at det ikke skadet når jeg oppdaget det med 149s...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, det er min filosofi og. Dei kortaste blir lest først (White Hunger er på 128 i Kindle-utgåva) også har eg dratt heim Orhan Pamuk i dag, men den er på 600 sider ;-)

      Slett
  3. Det er mange korte bøker på listen ja, men de to de har på biblioteket er to av de lengste og mest kjente (Pamuk og Oe). Jeg sliter litt med å velge hvor jeg skal starte, så takk for omtale som hjelper litt på. Jeg har foreløpig mest lyst å lese den finske og en av de franske, som virker litt kjedelig rent nasjonalitetsmessig:-) Burde kanskje heller gå for Angola eller Indonesia. Akkurat nå prioriteres 1001-bok, som går litt tregt, og i mellomtiden forsøker jeg å velge hva jeg skal kjøpe til kindle og ev i trykt utgave. Jeg har vært i et par bokhandlere, men de har ingen av bøkene. Da Booker langlisten kom i fjor begynte jeg nemlig med den de hadde der, så enkelt:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har den finske og den frå Sør-Korea på kindle, Pamuk sin har eg lånt på biblioteket (og den er ikkje akkurat kort!) og den frå Angola venter eg på på biblioteket. Tilfeldig kva eg har valgt nå, men satser på at det er bra lesning :-)

      Slett
  4. Dette er en av de fire jeg har bestilt meg i papir og en av de jeg fikk mest lyst til å lese. Veldig glad for at mange av bøkene er ganske korte, det gir meg håp om at jeg kan komme meg gjennom en god del av dem selv om jeg er treg med å komme i gang. Har akkurat begynt på White Hunger, og synes den virkelig særdeles lovende. Skal forsøke å skrive litt om alle bøkene jeg leser, slik at vi forhåpentligvis får i gang noen diskusjoner om bøkene etterhvert som vi får lest flere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gir faktisk håp når fleire er i underkant av 200 sider ;-) Eg ser fram til anmeldelsen din av White Hunger, eg har lest i rykk og napp og skjønner ikkje heilt kva det går ut på. Få gang på skrivinga, Ann Helen, det er ikkje så mange i bloggosfæren som les frå denne langlista :-)

      Slett
    2. Jeg tror nok det er en bok som bør leses sammenhengende, ihvertfall ikke i delt opp i mer enn to eller tre leseperioder. Men den var fantastisk godt skrevet, jeg ga den fem stjerner på Goodreads. Skal definitivt skrive om den!

      Slett
  5. Input. Den finske og de 2 franske ligger på storytel, som e-bøker, på svensk. Tenker jeg ihvertfall leser White Hunger der, så får vi se etter det. Ikke så kjempeglad i å lese svensk, men finsk er ihvertfall geografisk nærmere enn fransk. Seethaler teller jeg på knappene. Liker at den er kort, men er blant de som ikke var lidenskapelig forelsket i Stoner - selv om jeg må innrømme at omtalen din trekker opp!

    SvarSlett