Søk i denne bloggen

tirsdag 3. september 2019

The Booker Prize 2019 - Shortlist

Kjelde: @lonesomereader / Twitter

6 bøker har fått plass, og lista er som følger:
  • Margaret Atwood (Canada) - The Testaments (Vintage, Chatto & Windus)
  • Lucy Ellmann (UK/US) - Ducks, Newburyport (Galley Beggar Press)
  • Bernardine Evaristo (UK) - Girl, Woman, Other (Hamish Hamilton)
  • Chigozie Obioma (Nigeria) - An Orchestra of Minorities (Little Brown)
  • Salman Rushdie (UK/India) - Quichotte (Jonathan Cape)
  • Elif Shafak (UK/Tyrkia) - 10 Minutes 38 Seconds in this Strange World (Viking)

Eg har lest 0 av dei kortlista bøkene, så eg og Storytel skal bli riktig så gode venner før vinnaren blir annonsert 14. oktober.

XOXO

6 kommentarer:

  1. Spennende bøker! Jeg har bestilt The Testaments, men det er uvisst når den kommer. Gleder meg i alle fall til å lese den :)

    SvarSlett
  2. 62% inn i The Testaments, og jeg FRYDER MEG! (i mangel av bedre ord :-) Du verden som den dama kan skrive, og har ikke gått i fella og skrevet en fortsettelse på Handmaids Tale, men et tilbakeblitt på dengang, og hvorfor og hvordan ting (kanskje) henger sammen? MÅ LESES!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har igrunnen lest for lite Atwood til å gi ein meining om dama kan skrive, men det er absolutt ikkje dårlig. Høyrer The Testaments i Storytel og det er i alle fall godt lest inn :-)

      Slett
  3. Hva synes du om ideen av å bestemme seg for hvem som vinner etter å ha lest 2,5 bøker fra langlisten? :D Jeg har! Og boka som vinner har jeg bare lest 61 prosent i, hehehehe....

    SvarSlett
    Svar
    1. Køyr på! Det går rykter om at Booker-prisen gir prisen til Atwood fordi dei skulle gitt den til ho for The Handmaid's Tale i 1986, men eg håper det ikkje stemmer.

      Slett