Søk i denne bloggen

onsdag 1. januar 2020

Lesesirkel 1001 bøker | Bok utgitt mellom 1961 og listas ende


Det er 1. januar, og tid for årets første kategori i lesesirkelen. Kategorien i januar er Bok utgitt mellom 1961 og listas ende, så du har med andre ord over 50 år å ta av innenfor lista så klart.

Eg vil i år som i fjor sjekke i det stille om boka du har valgt er på den offisielle lista, og mi liste er finsjekket og oppdatert så bruk gjerne den. Eg håper dykk set pris på at eg sjekker boka/bøkene dine, og eg ser og det er liv i emneknaggen #elidas1001lesesirkel på Instagram.

Eg set stor pris på eit vink om du har lest i dei ulike kategoriane for sjølv om eg er (i mine auge) ekstremt god til å sjekke ulike sosiale medier så er det ikkje alt eg får med meg. Spør og grav om du lurer på noko. Eg linker mine sosiale medier under her, og tar gjerne imot nye venner/følgere overalt om du bruker det mediet. Alle som leser noterer eg i fanen over her, og premiering blir det garantert! God lesnad!

XOXO

23 kommentarer:

  1. Jeg var og hentet min januarbok på biblioteket i går, og setter igang med det samme. Godt nyttår Elida, håper du hadde en fin feiring i går :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott, Tine! Godt nyttår, håper du og hadde ei fin feiring :-)

      Slett
  2. Godt nytt år,Elida. Jeg begynte såvidt på Kain i går og det er fornøyelig lesing. Satser på å få lest litt mer i dag etter dagens skirenn og nedpakking av julepynt. Kjekt å være i gang med nytt leseår 🙂

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg syns og det er kjekt med nytt leseår! Og godt nyttår :-)

      Slett
  3. Jeg har den tykke Blond av CJ Oates på lur, og den skal bli med meg på tur. Har pocketutgaven i sekken og den blir nok lest ut på flekken;)
    Godt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott, Anita! God tur og godt nyttår!

      Slett
    2. Denne ble ikke lest, usikker på om jeg plukker den opp igjen..

      Slett
  4. Godt nyttår! Eg har latt meg friste av "The Girls of slender means" frå 1963.

    SvarSlett
  5. Jeg vil lese En halv gul sol i februar, men har enda ikke klart å bestemme med for januarbok. Gir en lyd når jeg har valgt. De andre kategoriene jeg ev blir med på kommer underveis. Hvis jeg bestemmer meg nå for hva jeg skal lese resten av året, blir det mest sannsynlig ikke lest:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er notert! Og eg har heller ikkje valgt for heile året, for då blir det ikkje lest ;-)

      Slett
    2. Jeg har begynt på Balansekunst av Mistry. Jeg hadde egentlig tenkt å lese den til juli eller august-kategorien, men så fikk jeg så lyst å begynne på den nå. Så ikke sikkert den havner under denne kategorien til slutt om det er greit:-)

      Slett
  6. Hei hå! Eg skal lese "Simon og eiketrærne" av Marianne Fredriksson i januar, og "Vanære" av J.M.Coetzee i februar. Er det godkjent? Jaggu såg eg at eg har lese ei 1001-bok utan å vite at det var 1001-bok også, så takk for det. (Portnoys besværlige liv" av Philip Roth).

    SvarSlett
    Svar
    1. Ferdig med januarboka. Den var dritkjedeleg btw.

      Slett
  7. Hei!
    Nå har jeg lest Januar boka i 1001 bøker:https://kleppanrova.blogspot.com/2020/01/alias-grace-av-atwood-margaret.html

    SvarSlett
  8. Jeg har lest januarboken allerede, og skrevet om den her: https://www.astridterese.no/2020/01/07/hvit-tiger-av-aravind-adiga/
    Min bok for februar blir Det forheksede fjellet av Etienne Van Heerden.

    SvarSlett
  9. Jeg har begynt på Kjærlighet i koleraens tid av Gabriel Garcia Marquez. Satser på at jeg rekker å lese den før januar er over!

    SvarSlett
  10. Watchmen er ferdiglest! Og jeg er mer forvirra etter både første sesong og tegneserien er lest. Skjønner ingenting! Anbefales hvis du vil lese tegneserier eller liker menn i tights.

    SvarSlett
  11. Ferdig med januarboken. Den var til tider fornøyelig, men også litt langdryg.

    SvarSlett
  12. Ferdig med novemberboka (som også kan være januarbok, men jeg tror det er lettere å finne enn y januarbok enn en fra Oseania - november, så vi får se)
    https://artemisiasverden.blogspot.com/2020/02/ansikter-i-vannet-og-lagunen-og-andre.html#more

    SvarSlett
  13. Det drøyde med innlegg om januarboken, men det er klart nå: https://birtviko.blogspot.com/2020/02/skam-salman-rushdie.html :)

    SvarSlett
  14. Litt om januarboken: Catch22 - litt på etterskudd :)
    Catch-22 er en roman skrevet av den amerikanske forfatteren Joseph Heller i 1961
    Jeg lyttet til den. Den var til tider fornøyelig, men egentlig ikke en bok som jeg gledet meg over.
    Den var litt langdryg. Håper resten av de utvalgte bøkene vil gi meg større leseropplevelser.

    SvarSlett