Søk i denne bloggen

søndag 2. februar 2020

Bok: "Velkommen til Amerika" av Linda Boström Knausgård

Den svenske forfatteren Linda Boström Knausgård (f. 1972) har skrevet ei rekke bøker, og er oversatt til fleire språk. Ho er og kjent som ekskona til den norske forfattern Karl Ove Knausgård og er ein romanfigur i hans Min kamp-serie. Velkommen til Amerika er hennar andre roman, og i min søken etter bøker som kan hamne på Bookers internasjonale langliste seinare i månaden så var denne på eligible-lista på Goodreads.

Tittelen på romanen, Velkommen til Amerika, kjem frå hovudpersonens mor som spilte Frihetsgudinnen på teateret. Ingen i romanen har namn, det er den døde faren, jenta, mor og bror som har rollene. Faren er død, mora jobber på teater, broren spikrer igjen døra og spiller musikk og jenta har slutta å snakke. Familien er på randen av katastrofe, og ingen greier å si kva dei eigentleg trenger. Det er ein kort roman på knappe 100 sider, men inni finner ein ei mor som ønsker å gjere det beste for barna sine, ein storebror som utøver makt over lillesøstera og ei jente som trur at det er hennar feil at faren låg død i senga. Innimellom får ein vite korleis faren hadde det og var i sitt korte liv, og korleis familien endte der dei er. Lyset kjem sakte, men sikkert inn for ein liten periode, men min søken etter håp renner ut i sanden. Det er i alle fall min oppfatning med den opne slutten Knausgård avslutter romanen med.

På Goodreads er det delte meiningar om romanen. Eg som liker best happy endings får absolutt ikkje den kjensla i romanen, men språket er verdt timane det tar deg å lese Velkommen til Amerika. Andre som har lest den?

XOXO

| Originaltittel: Välkommen till Amerika, omsett av Monica Aasprong | Utgitt: 2016 | Min utgåve: 2017 | Format: Innbundet, 97 sider | Forlag: Oktober | Kjelde: Biblioteket

10 kommentarer:

  1. Dette hørtes skikkelig mørkt ut, spennende nytt bekjentskap for meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har høyrt om Linda Boström Knausgård tidligere, men dette var eit nytt bekjentskap for meg og :-)

      Slett
  2. Jeg kom inn for å si akkurat det samme som Tine. Det var da ikke måte på dysterhet? Kjøpte den andre, novellesamlinga, på loppis, tidligere i vinter, får håpe det er litt mer lys der.

    SvarSlett
    Svar
    1. Spennande! Må nok lese meir av ho, ser biblioteket mitt har to andre titler og.

      Slett
  3. Den hørtes dyster ut, men likevel ble jeg fristet. Jeg visste ikke om denne forfatteren før mannen hennes skrev om henne. Men jeg tror det er en dame jeg vil like bøkene til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har kun høyrt om ho i forbindelse med KO Knausgård, og var sånn halvveis klar over at ho og skriver bøker. Eg ser at biblioteket har to andre titler i katalogen så det er ikkje vanskelig å få lest noko meir.

      Slett
    2. Nå måtte jeg slå opp henne i bibliotekkatalogen. Der ser jeg at hun har skrevet en novellesamling som heter Grand mal. Det er jo et kjent begrep, men jeg lurer på om ikke jeg har hørt om den i en eller annen sammenheng. Nå er den hvertfall bestilt fra biblioteket :-)

      Slett
  4. Var litt usikker på om jeg hadde lest denne eller en annen bok av Bostrøm, men sjekket og så at det var denne. Og jeg likte den veldig godt: https://artemisiasverden.blogspot.com/2017/06/velkommen-til-amerika-myrkongens-datter.html

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser du ga den ein utmerka terningkast, liker liker! Må lese meir av denne dama :-)

      Slett
    2. Jepp. Det beste som fantes.;)

      Slett