Søk i denne bloggen

fredag 17. april 2020

Bok: "Det andre namnet" (Septologien I-II) av Jon Fosse

Den norske forfatteren Jon Fosse (f. 1959) er ein av vår tids største samtidsdramatikere og blir ofte sett på bettinglistene til Nobelprisen. Roman-debuten skjedde i 1983 og skuespill-debuten var drøyt ti år seinare. Jon Fosse har skrevet innenfor dei fleste sjangre, og er oversatt til meir enn 40 språk. I februar vart han langlista til den internasjonale Booker-prisen, men kom dessverre ikkje vidare til kortlista. Likevel har eg lest Det andre namnet og eg er begeistra.

Det andre namnet er første bok i eit storverk frå Jon Fosse. Kunstmålaren Asle bur åleine på Dylgja nord for Bjørgvin, og har stort sett kun kontakt med grannen Åsleik. I Bjørgvin bur ein anna Asle, namnebror, kunstmålar og alkoholiker. Ein dag finn Asle den alkoholiserte Asle i snøen og tar han med til sjukehuset. Livet til dei to Aslane blir fortalt gjennom tilbakeblikk og ein notidshistorie, og i dette første bandet av Septologien handler tilbakeblikka om barndommen.

Eg innrømmer det med ein gong at eg har sikkert ikkje fått med meg alt for eg har problem med manglande kapittel-inndeling og grammatikk. Når det er sagt så elsker eg språket! Nynorsk er så fint, og eg er så heldig at eg har vokst opp med det og skriver det sjølv. Det er så mange gode ord og historien er så tander og fint fortalt. Eg fekk empati for Asle og hans historie, og det veier opp for det eg sliter med i bokas utforming. Eg trenger meir Jon Fosse, og heldigvis har han skrevet mange bøker før denne. Eg har fått tips om at Morgon og kveld er god, nokon som har andre anbefalinger?

Det andre namnet anbefales i alle fall!

XOXO

| Utgitt: 2019 | Format: Innbundet, 514 sider | Forlag: Det Norske Samlaget |

4 kommentarer:

  1. Denne har jeg på vent. Har du lest Andvake-trilogien? Den er veldig fin. Om Asle den også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Niks, noterer ned :-) Takk for tips!

      Slett
  2. Artig at du har lest denne, Jon Fosse er som du sier en forfatter av rang. Ble litt kjent med ham da jeg leste Grotten, siden han er den nåværende beboeren i den nasjonale kunstnerboligen. Jeg har også lest Det andre namnet, og hadde, som deg problemer med å se forbi grammatikken. Nynorsk er fint, det er det ikke tvil om :) Har ikke lest noe annet av ham, bare sett et par stykker på teater :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vår tids moderne Ibsen :-) Eg syns det er artig at han er fødd i Haugesund, han kjenner til vestlandsvér :-)

      Slett