Søk i denne bloggen

fredag 1. mai 2020

Lesesirkel 1001 bøker | Bok utgitt mellom 1700 og 1800


Det er 1. mai, og tid for årets femte kategori i lesesirkelen. Kategorien i mai er Bok utgitt mellom 1700 og 1800, og det er ein del å velge i. Hvilket kontinent forfattaren er frå, sidetal eller kjønn betyr ingenting så lenge årstalet er innføre.

Eg vil i år som i fjor sjekke i det stille om boka du har valgt er på den offisielle lista, og mi liste er finsjekket og oppdatert så bruk gjerne den. Eg håper dykk set pris på at eg sjekker boka/bøkene dine, og eg ser og det er liv i emneknaggen #elidas1001lesesirkel på Instagram.

Eg set stor pris på eit vink om du har lest i dei ulike kategoriane for sjølv om eg er (i mine auge) ekstremt god til å sjekke ulike sosiale medier så er det ikkje alt eg får med meg. Spør og grav om du lurer på noko. Eg linker mine sosiale medier under her, og tar gjerne imot nye venner/følgere overalt om du bruker det mediet. Alle som leser noterer eg i fanen over her, og premiering blir det garantert! God lesnad!

XOXO

8 kommentarer:

  1. Jeg skal lese Robinson Crusoe. Den fant jeg i bokhylla mi, tror den passer inn som den skal. Jeg så flere skulle lese Fanny Hill, den har jeg og, men den har jeg lest før. Så Da ble det Defoe på meg. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Robinson Crusoe er ikkje så verst :-)

      Slett
  2. Om jeg ikke er ajour tidligere i år, satser jeg på å lese denne som planlagt i mai: Unge Werthers lidelser av Johann Wolfgang von Goethe

    SvarSlett
    Svar
    1. Unge Werthers lidelser er ei god bok!

      Slett
    2. Hei igjen. Jeg oppdaget også at Joyce Carol Oates; Svart vann (1992) står på lista, så da velger jeg den for januar- siden jeg nettopp har lest den. Ikke blogget om enda. Mulig jeg lager et kort innlegg om litt, ellers blir den omtalt i oppsummeringen min for mai.

      Slett
    3. Gjennomført, men slet og sov meg delvis gjennom den: https://artemisiasverden.blogspot.com/2020/05/unge-werthers-lidelser-av-johann.html#more

      Slett
  3. Okey, her kommer en oppdatering fra meg. Jeg har nå fått lest fire bøker i lesesirkelen, alle ble lest nå i mai. De er som følger:
    Januar-kategorien: Kazuo Ishiguro - The Remains of the Day (1989).
    April: Joaquim Maria Machado de Assis - Brás Cubas' posthume memoarer (Brasil).
    Juni: Maria Edgeworth - Rackrent slott: ei irsk forteljing (UK/Irland).
    September: Alexander Pusjkin - Jevgenij Onegin : roman i vers.

    Nå håper jeg bare ikke jeg har tullet og bommet på kategori og bok!

    SvarSlett
  4. Bok for mai er lest og skrevet om her: https://birtviko.blogspot.com/2020/05/the-mysteries-of-udolpho-ann-radcliffe.html

    Nå blir det godt med sommer :)

    SvarSlett