Søk i denne bloggen

torsdag 25. juni 2020

Lesesirkel 1001 bøker: "Navnebroren" av Jhumpa Lahiri

Den indisk-amerikanske forfatteren Jhumpa Lahiri har skrevet både romaner, novellesamlinger og sakprosa. I 2013 var romanen The Lowland/Våtmarken kortlista til Booker-prisen, og for novellesamlinga The Interpreter of Maladies/Lidelsenes tolk mottok ho fleire priser. Navnebroren er debutromanen til Lahiri.

Handlinga i Navnebroren går frå 1968-2000, og me følger i hovudsak bengaleren Nikhil 'Gogol' Ganguli. Hans far, Ashoke, er stor fan av forfatteren Nikolaj Gogol, og på grunn av uforutsette omstendigheter går Gogol under eit litt rart namn i årevis. Navnebroren er ein spesiell historie, og den gir eit meget godt bilete av korleis det er å vera indisk i USA. Drypp frå resten av Gogols familie kjem innimellom, og spesielt Gogols mor, Ashima, vokser fram til eit imponerande portrett. Uansett korles ein vrir og vender på det så er ikkje kjærleiken lettare om ein er amerikaner eller inder. Ashima undra seg over dette mot slutten om det hadde vore enklere å forelska seg først i sin mann også gifte seg. Ho hadde bestemt seg på ein halvtime om ho ville ha mannen foreldrene presenterte for ho, og forelska seg over tid. Eg har tidlegare lest dei nemnte bøkene over, og debutromanen er eit godt stykke arbeid.


I desember bestemte eg at dette var lesesirkelboka for januar, men den vart aldri lest då. Ei heller vart ingenting anna lest eller ombestemt for januar for i mitt stille sinn måtte eg bare få lest denne. Den siste halvanna veka har eg lest til og frå for Navnebroren krever konsentrasjon. Den er meget godt skrevet, og vitner om at Lahiri har ein viss peiling. Forfatteren er sjølv vokst opp i USA med bengalske foreldre som ønska at dottera skulle lære om sitt bengalske opphav. Navnebroren anbefales!

XOXO

| Originaltittel: The Namesake | Utgitt: 2003 | Norsk utgåve: 2004, omsett av Mona Lange | Format: Innbundet papirbok, 288 sider | Forlag: Gyldendal | 

6 kommentarer:

  1. Artig oversettelse av tittelen, på en bok og en forfatter jeg ikke har hørt om. Selv sliter jeg med 1700-talls boken min, startet endelig i dag, men tar meg selv i å gjøre alt mulig annet, det er ikke et godt tegn. Har allerede konkludert med at handlingen og språket minner veldig om Don Quiote :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ikkje eit godt teikn når du vil gjera alt mogleg anna og det minner om Don Quijote. Lykke til!

      Slett
  2. Jeg henger endel etter i lesesirkelen, men planen er å lese meg litt opp i sommer. Det er godt jeg ikke er alene om å måtte ta igjen litt :-) Boken din hørtes fin ut og det er en historie jeg ikke har hørt før - det om indere i USA.
    Mine bøker vil bli: Robinson Crusoe i mai, Milan Cundera med Uvitenheten i juni og Den blinde morderen av Margaret Atwood i juli :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg mangler noko her og der eg og, og tenker å bruke ferien på å lese meg opp. Eg noterer valgene dine :-)

      Slett
  3. Takk for anbefaling! Virker som en bok jeg vil like :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så jillt å høyra! Håper du leser og liker den :-)

      Slett