Søk i denne bloggen

torsdag 1. september 2022

Lesesirkel 1001 bøker | Mannleg forfattar


Det er 1. september, og tid for årets niende kategori i lesesirkelen. Kategorien i september er Mannleg forfattar, og her er det mykje å velge blant. Eg har valgt ei ulest bok av Ernest Hemingway, A Farewell to Arms.

Eg vil i år som i fjor sjekke i det stille om boka du har valgt er på den offisielle lista, og mi liste er finsjekket og oppdatert så bruk gjerne den. Eg håper dykk set pris på at eg sjekker boka/bøkene dine, og eg ser og det er liv i emneknaggen #elidas1001lesesirkel på Instagram. I begynnelsen av oktober i fjor laga eg ei gruppe på Goodreads for lettare å få beskjed om kva den enkelte har lest i sirkelen. Bruker du Goodreads, men er ikkje medlem av gruppa og har lyst til det så gi beskjed så kan det ordnes!

Eg set stor pris på eit vink om du har lest i dei ulike kategoriane for sjølv om eg er (i mine auge) ekstremt god til å sjekke ulike sosiale medier så er det ikkje alt eg får med meg. Spør og grav om du lurer på noko, og premiering blir det garantert! God lesnad!

XOXO

3 kommentarer:

  1. Jeg sliter meg fortsatt gjennom augustvalget Salman Rushdie (som plutselig ble skremmende aktuell) og har en krevende måned foran meg, så jeg gjør det litt enkelt for meg selv og går for Ian McEwans "The Comfort of Strangers" - en tynn bok av en forfatter jeg kjenner godt og har positive følelser for.

    SvarSlett
  2. Gled deg til Farvel til våpnene, den har jeg lest :) Nå har jeg skrevet en snutt om Steppeulven som jeg leste for september.

    SvarSlett
  3. Ja, den er fin. Farvel til våpnene altså. Filmen også, i alle fall den gang jeg så den for mange herrens år siden- vet ikke om den tåler tidens tann i dag.
    Selv er jeg litt på etterskudd nå, så vi får se hva jeg leser.. Tenker å lese ferdig Ishigiro for august først. Ser jeg har Houllebecq på planen for september, så jeg tenker jeg skal holde meg til det. Grunnleggende bestanddeler.

    SvarSlett