Søk i denne bloggen

torsdag 12. januar 2023

Stemmens kontinent #1 | "Engelsk kjøter" av Mina Loy

Mina Loy (1882-1966) var fødd i London, England, men reknes ofte som ein stor amerikansk lyriker. Ho veksla heile livet blant ulike kunstneriske uttrykk og kjente seg muligens ikkje heima i poet-rolla. På 40-talet levde ho blant uteliggere i New York før ho døydde gløymt og nærmast ukjent i Colorado, USA. (løselig basert på Cappelen Damms omtale)

Engelsk kjøter er gjendikta av Hanne Bramness og er basert på The Lost Lunar Baedeker/The Last Lunar Baedeker. Det er ei kort bok på ca 50 sider og eg syns det var mykje bra i den. Dikta er for det meste korte og konsise, men rommer meir og enkelte gonger spinner tankene. Mina Loy var og venn med Gertrude Stein og den amerikanske poeten har fått sitt eige dikt.

Eit par smakebeter:

Geniets forsvarstale (utdrag)

Dere kan føde oss
eller vie dere til oss
men disse kroppslige tilfeldighetene
bestemmer ingenting -

Gertrude Stein

Curie
i ordenes laboratorium
knuste hun
bevissthetens tonnasje
frøs den ned
for å utvinne
ordets radium

XOXO

| Utgitt: 1998 | Format: Heftet, 55 sider | Forlag: Cappelen Damm |

I gjendiktningsserien Stemmens kontinent frå Cappelen Damm er det kun kvinnelege lyrikere som har fått plass. Beathe gjorde meg merksam på denne serien rundt jul og eg heiv meg på idéen om å lese alle 25 bøkene. Serien består av internasjonale poeter frå heile verda, og det var kun ei av dei som eg var kjent med frå før. Forfatteren bak The Bell Jar, Sylvia Plath, er representert og bidraget hennar, Tre kvinner, har eg lest tidlegare utan å bli merksam på at Stemmens kontinent var ein serie.

Eg leser lite lyrikk i utgangspunktet, men liker idéen om at det kun er kvinner representert og at det er frå heile verda. Det er den norske lyrikeren Hanne Bramness som er initiativtaker, redaktør og i enkelte tilfelle gjendikter. Eg ser fram til å bli betre kjent med alle 25 bidraga. Beathes progresjon med serien kan følges HER (ekstern lenke).

6 kommentarer:

  1. Veldig kjekt at du har kastet deg med her, Elida! Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe alle men det kan bli i overkant mye har jeg funnet ut så det blir nok biblioteket på meg også etter hvert.
    Har lest Sylvia Plath-boken og når jeg skulle skrive omtale kom jeg over en artikkel /studie om dette prosjektet og boken til Plath. Vet ikke om jeg kommer til å endre så mye mening om boken sånn sett men vil lese den igjen for å se om jeg fanger opp dette med mytologier som visstnok skal skjule seg i Plaths bok ifølge denne studien. Jeg skal legge inn link til den i fanen inne på bloggen, tusen takk for link :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir lett revet med av andres prosjekter :-)

      Eg låner alt på biblioteket, har funnet fleire på Sølvberget i Stavanger. Vil gjerne lese dine funn.

      Slett
  2. For et spennende prosjekt dere har på gang. Kjenner meg igjen i ditt forhold til lyrikken, kjekt at det er rom for oss som ikke er dreven allerede :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Tine. Eg blir lett revet med. Hadde i utgangspunktet tenkt å skrive om tre om gongen, men såg allerede ved skriving av denne anmeldelsen at det blir lange innlegg. I tillegg er enkelte av dei omsett til nynorsk, og det er alltid fint.

      Slett
    2. Tre om gangen har jo fungert før, men når engasjementet gjør at det blir lange innlegg, så er det greit å ta en og en. Jeg vil ikke lese mer, men jeg vil skrive kortere, merker at det faktisk er veldig vanskelig å forholde seg i korthet.

      Slett
    3. Eg har aldri hatt ein "regel" om kort eller langt, det blir som det blir.

      Slett