Søk i denne bloggen

søndag 12. mars 2023

Stemmens kontinent #11 | "Ophelias bok" av Anne Perrier

Anne Perrier (1922-2017) var ein franskspråkleg sveitsisk poet som budde heile livet i Lausanne. Sidan debuten i 1952 skreiv ho 11 diktsamlinger, Ophelias bok var den åttande i rekka og kom ut første gong i 1979.
Som tittelen viser, tek forfattaren i Ophelias bok utgangspunkt i Shakespeares Hamlet og diktar sitt verk rundt Ophelias skjebne, hennar sorg og tankar. Eit ytre og indre univers går tidvis i kvarandre og uttrykkjer venleik, lengt og ævekjensle. (s. 69)
Ophelias bok er gjendikta av Sigurd Helseth til nynorsk, og består av fire lengre dikt. Nynorsk er igjen det finaste å lese dikt på, og sidene flyr avgårde. Eg har dessverre lite kjennskap til Shakespeares Hamlet, og ser føre meg at diktsamlingen hadde blitt enda betre etter lesing av nemnte stykke.

Eit par smakebeter:

Timar

Det var kanskje i draume
Regn fall frå augene mine
Med skjelvande hjarte flaug eg nedover
elva sin song
Epokane overdynga meg med glansen sin
Og eg dreiv lett
over praktfulle botnar

(...)

Eg hadde fått tre ringar av gull
Den første har sokke
i tida sitt djup
Den andre har ei skjor stole
til sin kvite hals
Den tredje med blomstergift
vaktar ein løyndom
som streif frå eit einaste blikk
ville knusa

XOXO

| Utgitt: 2003 | Format: Hefta, 76 sider | Forlag: Cappelen Damm |
Andre bloggere har også lest denne: Beathe

I gjendiktningsserien Stemmens kontinent frå Cappelen Damm er det kun kvinnelege lyrikere som har fått plass. Beathe gjorde meg merksam på denne serien rundt jul og eg heiv meg på idéen om å lese alle 25 bøkene. Serien består av internasjonale poeter frå heile verda, og det var kun ei av dei som eg var kjent med frå før. Forfatteren bak The Bell Jar, Sylvia Plath, er representert og bidraget hennar, Tre kvinner, har eg lest tidlegare utan å bli merksam på at Stemmens kontinent var ein serie.

Eg leser lite lyrikk i utgangspunktet, men liker idéen om at det kun er kvinner representert og at det er frå heile verda. Det er den norske lyrikeren Hanne Bramness som er initiativtaker, redaktør og i enkelte tilfelle gjendikter. Eg ser fram til å bli betre kjent med alle 25 bidraga. Beathes progresjon med serien kan følges HER (ekstern lenke).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar