Søk i denne bloggen

fredag 2. februar 2024

Stemmens kontinent #22 | "Erobringer" av Kajal Ahmad

Kajal Ahmad (f. 1967) er ein kurdisk journalist, poet og sakprosaforfatter. Ahmad har publisert sju samlinger med lyrikk, og to sakprosabøker. Sistnemnte handler om kvinnenes situasjon, og om identitet og globalisering.

Erobringer består av dikt frå tre ulike samlinger, og er gjendikta av Hawdam Salih Jaf og Inger Østenstad. 21 små og lengre dikt og mange handler om frihet. Frihet som må erobres med handling. Før 1991 var det litterær sensur i irakisk Kurdistan. Då den forsvant kunne Kajal Ahmad få sine dikt utgitt. Då vart og fleire forlag, tidsskrifter og aviser etablert og ein friare offentlighet rundt dikt og litteratur.

Eit par smakebeter:

Erobringer (utdrag)

Hans sverd er av vind
og hans skjold er av ild
hans skikkelse er av stein
og hans sjel er av vann

Troløs snø (utdrag)

Hvilken krig kom inn i mitt dikts linjer
og hvilken fred fløy på dets himmel
da bønneropte jeg en grytidlig morgen
jeg er for troløs snø
jeg er for troløs sol
fordi jeg vet at snø er fred

XOXO

| Utgitt: 2005 | Format: Hefta, 72 sider | Forlag: Cappelen Damm |

I gjendiktningsserien Stemmens kontinent frå Cappelen Damm er det kun kvinnelege lyrikere som har fått plass. Beathe gjorde meg merksam på denne serien rundt jul og eg heiv meg på idéen om å lese alle 25 bøkene. Serien består av internasjonale poeter frå heile verda, og det var kun ei av dei som eg var kjent med frå før. Forfatteren bak The Bell Jar, Sylvia Plath, er representert og bidraget hennar, Tre kvinner, har eg lest tidlegare utan å bli merksam på at Stemmens kontinent var ein serie.

Eg leser lite lyrikk i utgangspunktet, men liker idéen om at det kun er kvinner representert og at det er frå heile verda. Det er den norske lyrikeren Hanne Bramness som er initiativtaker, redaktør og i enkelte tilfelle gjendikter. Eg ser fram til å bli betre kjent med alle 25 bidraga. Beathes progresjon med serien kan følges HER (ekstern lenke).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar