Søk i denne bloggen

tirsdag 29. mai 2012

Samleomtale #3

3 bøker som er gode på kvar sin måte, men som ikkje nødvendigvis treng sin eigen omtale.



Tittel: The Last Boyfriend (Inn Boonsboro Trilogy #2)
Forfatter: Nora Roberts
Utgitt: 2012
Format: Kindle
Forlag: Penguin
Diverse: #3 kjem ut i november

Baksidetekst: Owen is the organizer of the Montgomery clan, running the family's construction business with an iron fist - and an even less flexible spreadsheet. And though his brothers bust on his compulsive list-making, the Inn BoonsBoro is about to open right on schedule. The only thing Owen didn't plan for was Avery McTavish. Avery's popular pizza place is right across the street from the inn, giving her a first-hand look at its amazing renovation - and a newfound appreciation for Owen. Since he was her first boyfriend when they were kids, Owen has never been far from Avery's thoughts. But the attraction she's feeling for him now is far from innocent. As Avery and Owen cautiously take their relationship to another level, the opening of the inn gives the whole town of Boonsboro a reason to celebrate. But Owen's hard work has only begun. Getting Avery to let down her guard is going to take longer than he expected - and so will getting her to realize that her first boyfriend is going to be her last...

Tittel: Good Christian Bitches
Forfatter: Kim Gatlin
Utgitt: 2012
Format: Kindle
Forlag: Hyperion
Diverse: Boka bak tv-serien med samme namn

Baksidetekst: Amanda Vaughn needs some heaven-sent help. She’s divorced her cheating husband and fled, along with her two teenagers, back to her hometown, Hillside Park, a Dallas suburb so upper-class that the question isn’t where to bank, but whose family owns the bank. Amanda is thrilled to be back in Texas—after twelve years in Southern California, she’s ready to leave behind her shallow, Godless life and return to the welcoming Christian world where she grow up. Or at least that’s the plan . . . But when she arrives, she’s met with some Texas-sized trouble. Her old friends, neighbors, and fellow church members treat Amanda like a long-lost friend . . . until her back is turned. Then the claws come out. Amanda finds herself trapped in a world of salacious rumors, secret affairs, and Bible-study sessions gone terribly wrong. And what’s even more puzzling is that a secret admirer is sending Amanda lavish gifts. Why, she wonders, would anyone send a Mercedes when a simple dinner invitation would do? Packed with schemes, drama, and a Southern setting more fun than a barbecue at Southfork, Good Christian Bitches has humor, sass, and an unforgettable cast of characters.

Tittel: All Night Long
Forfatter: Jayne Ann Krentz
Utgitt: 2005
Format: Kindle
Forlag: Jove

Baksidetekst: Shy, studious Irene Stenson and wild, privileged Pamela Webb had been the best of friends for one short high school summer. Their friendship ended the night Pamela dropped Irene off at home - and Irene walked in to discover her parents' bodies on the kitchen floor. It was ruled a murder-suicide, and Irene fled Dunsley, determined to wipe out every memory attached to her northern California hometown. But now she has been summoned back. Pamela's e-mail had been short and cryptic. More alarming, it included the code word they had used as teenagers, suggesting an urgency and secrecy that puzzled Irene. What could be important enough to make her former friend get in touch after all these years? She won't find out - at least not from Pamela, who lies dead in the luxurious home of her father, a U.S. senator, pill and liquor bottles beside her. The shock has barely subsided before the rumors begin to swirl. Irene had planned to get out of this place as quickly as possible. But her reporter's instinct - and her own hunger to know the truth - compel her to extend her stay at the local lodge. Even more compelling is the man who runs the place - a hazel-eyed ex-Marine whO's as used to giving orders as Irene is to ignoring them. Luke Danner can see the terrified young girl hidden beneath Irene Stenson's black-clad, confident exterior - and he is intent on protecting her. But he is also driven by passions of his own, and together they will risk far more than local gossip to sort out what happened to Pamela Webb, and what really happened on that long-ago summer night.

Denne omtalen er allereie for lang for sitt eige beste, men uansett!

The Last Boyfriend fortsetter der The Next Always slutta. Vertshuset blir ferdig, stor innvielsesfest og gjestene strøymer til. Owen Montgomery er broren i midten, som i lang tid har hatt eit ekstra auge til Avery McTavish. Avery har blitt brent før, ikkje av ein mann, men av mora som plutselig stakk frå dottera og mannen. Kan Owen lege det brente hjertet? Litt søtsuppe er det jo, men det er lov. Eg koser meg med denne boka, og mitt romantiske hjerte fryder seg over beskjeder frå spøkelser, bryllaup, og graviditetstester. Gleder meg til neste og siste bok i trilogien. Allereie forhåndsbestilt!

Ein søndagsettermiddag etter at eg hadde sett reklamen for Good Christian Bitches bestemte eg meg for at eg måtte sjå første episode. Heilt grei den, men oppdaga då at serien er basert på ei bok. Den vart lasta ner til Kindle fortløpande. Det første eg la merke til er at den er annleis enn serien. Karakterene er ikkje dei same (såvidt eg fekk med meg) og dei er blitt eldre eller yngre alt ettersom, men etter kun første episode så skal eg ikkje sei meir. Heilt grei bok, og eigentleg humoristisk på ein litt ond måte. Amanda Vaughn får litt å stri med, men ho takler det på ein fantastisk måte.

All Night Long har eg lest før, for nokon år sidan som føljetong i eit ukeblad. Eg fant boka tilfeldig på Bokklubbens huskeliste, og lasta den ner til Kindle. Boka er i Nora Roberts gate, men medan eg har lest nesten bare romantiske Roberts-bøker, så var Krentz'-boka skummel. Romantikken er der, usikkerheten og skjelettene i skapet, men den hadde heile tida ein ekkel atmosfære. Eg huska minimalt av den, og er glad for det, men atmosfæren huska eg. Absolutt bra bok!

XOXO

2 kommentarer:

  1. Jeg leser sjeldent bøker i Nora Roberts-sjangeren, jeg tror In for a Penny av Rose Lerner er en av få som muligens er i samme sjangeren, den likte jeg forøvrig kjempegodt!

    GCB har jeg såvidt sett ti minutter av på tv, min bror og svigerinne mente at vi bare MÅTTE se den tv-serien. Følte vel ikke helt at det var i min gate. Ante forresten ikke at serien var basert på en bok.

    Flotte samleomtaler, Elida :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nora Roberts er mine kosebøker og guilty pleasures:-) Eg har kun sett første episode av GCB, men trur ikkje det var heilt i mi gate heller, har ikkje frista til fleire episoder ennå hvertfall;-)

      Slett