Søk i denne bloggen

mandag 21. november 2016

Bok: "Å telle duer"

Forfatter: Marie-Sabine Roger (f. 1957)
Originaltittel: La tête en friche, oversatt av Agnete Øye
Utgitt: 2008
Min utgåve: 2010
Format: Innbundet, 218 sider
Forlag: Pax

Den franske forfatteren Marie-Sabine Roger har skrevet ei rekke bøker for barn og unge, og Å telle duer er hennar gjennombrotsroman. På norsk fins og romanane Lyse utsikter (på norsk 2011) og På bedringens vei (på norsk 2013). Å telle duer vart filmatisert i 2010 (ekstern lenke) med Gérard Depardieu i hovedrolla.

Å telle duer handler om Germain og Margueritte som møtes på ein benk i parken. I starten handler det om begges trang til å telle duer, før samtalen dreier seg meir om bøker. Germain har eit problematisk forhold til si mor, jobber som regel lausjobber og tilbringer tid med kjærasten Annette og ein del kompiser. Germain er ingen lesehest, men saman med Margueritte oppdager han ei heilt ny verd. Margueritte lærer Germain det mest grunnleggande, det eg jobber med kvar dag, å lære og like bøker. Romanen er stillferdig og ein anelse kort, men samtidig akkurat lang nok.
Hun forklarte at lesing, det begynner med lytting. Jeg ville nok heller ha trudd at det rett og slett begynner med lesing. Men da sa hun: "Å nei da, Germain, det må du ikke tro! For at småbarn skal lære og like å lese, må man lese høyt for dem." (s. 75)
Marie-Sabine Rogers roman har eg lagt merke til i ulike samanhenger dei siste åra, men då eg sette meg inn i den internasjonale Bookerprisens mulig-nominerte-liste på Goodreads vart denne førstemann ut. Om den ikkje hamner på nominasjonslista er ikkje så farleg, for Å telle duer er verdt tida uansett. Anbefales!

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar