Søk i denne bloggen

søndag 10. mars 2019

Lesesirkel 1001 bøker | "Tiggerpiken" av Alice Munro

Den canadiske forfatteren Alice Munro (f. 1931) mottok Nobelprisen i 2013 for sine noveller i verdsklasse. Det er fleire meiningar om at det var på høg tid ho mottok prisen, og då Munro heller ikkje kunne kome sjølv for å ta imot prisen pga helserelaterte problemer sier det litt om at det var på overtid. Tiggerpiken var den første av Alice Munros bøker som vart gitt ut i Noreg (i 1982), og i tillegg til Nobelpris har Munro figurert på Booker-prisens shortlist i 1980 med Tiggerpiken. I tillegg til nemnte novellesamling er Lives of Girls and Women på 1001-lista.

I Tiggerpiken. Fortellinger om Flo og Rose strekker forteljingane seg over 30 år. Flo er stemora til Rose, ei praktisk og mistenksom dame som tar over driften i butikken etter Roses mor døyr. Rose er ei skuleflink og sjenert jente som forlater småbyen då ho får eit stipend og begynner på universitetet. Etterkvart blir ho gift og mor, men sliter med å finne ut av rolla si i samfunnet. Det er i alt 10 forteljingar om damene som saman med tittelnovella Tiggerpiken (som kjem ca midt i boka) utgjer nesten eit heilt liv.



Alice Munro har gode setningar, og god kunnskap om datidens Canada, men eg klarer ikkje å relatere til Flo og Rose. Eg veit at eg har prøvd denne boka ein gong før, og då ga eg opp etter to forteljingar. Denne gongen har eg tvunget meg gjennom heile boka, og sitter igjen med ... svært lite. Det trenger ikkje bety at boka er dårleg, bare at den ikkje passer for meg. Eg skulle så klart ha ønska at den var noko for meg, men det er ikkje så sjelden at forfattere som alle syns er fantastiske ikkje er det for meg. 

Nobelprisen går tross alt til meir enn kun ei bok, og etter som eg såg på biblioteket har dei fleire bøker av Munro, så eg må nok prøve eit par til før eg avskriver den canadiske forfatteren heilt.

Tiggerpiken står som nemnt på 1001 bøker-lista, og er mitt bidrag i lesesirkelen min for mars. Temaet er kvinneleg forfattar, og eg håper du er med og leser.

| Originaltittel: The Beggar Maid, oversatt frå engelsk av Aase Gjerdrum | Utgitt: 1978 | Min utgåve: 2015 |  Format: Heftet, 271 sider | Forlag: Gyldendal |

XOXO

8 kommentarer:

  1. Modig valg av bok, siden du har gitt den opp en gang før. Mine møter med Munroe har vært varierende, men ville jo trodd at en bok som havner på 1001-lista var av hennes beste. Fortsatt god søndag Elida!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo takk, litt sta med tanke på at ein dag vil eg jo gjerne ha lest alle bøkene på lista. Hårete mål, men uansett! Den kan jo vera av dei beste sjølv om ikkje eg liker den, men eg ser poenget ditt.

      Håper du har hatt ein god søndag i finværet, Tine!

      Slett
  2. Jeg har enda ikke lest Munroe, men har en samling liggende i kjelleren. Må bare lete..
    Sportig av deg å lese denne siden du har prøvd uten suksess tidligere.
    Håper at du finner noe du liker bedre neste måned.
    Vet ikke når jeg kommer i gang med min bok, Stiilitsen, siden jeg er i en krimstim- men det blir. Den må jo ikke leses ferdig i mars, så den kan jo leses litt over i april..

    SvarSlett
    Svar
    1. Må jo prøve å lese ferdig frå denne lista ;-)

      Les krim du, og les Stillitsen når du er klar for det :-)

      Slett
    2. Jeg gjemmer Stillitsen til senere, og velger Nicole Krauss- Kjærlighetens historie for mars.

      Jeg har ført på flere bøker på lista, men vet ikke hvor jeg skal legge den. Derfor får du den her:

      Mars 2019: Kvinneleg forfattar
      * Kjærlighetens historie av Nicole Krauss

      April 2019:
      *Europeisk forfattar - Don Quijote av Miguel de Cervantes Saavedra

      Mai 2019: Bok utgitt mellom 1700 og 1800
      *Madame Bovary av Gustav Flambert

      Juni 2019: Forfattar frå Afrika, Asia eller Oseania (inkludert Australia)
      * Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie (Nigeria)

      Juli 2019: Bok på 500 sider eller meir.
      *Stillitsen av Donna Tartt

      August 2019: Mannleg forfattar
      *Fornemmelse for slutten av Julian Barnes

      September 2019: Amerikansk forfattar
      * Drep aldri en sangfugl av Harper Lee

      Oktober 2019:
      Bok utgitt mellom 1801 og 1900
      *Fjodor Dostojevski- Idioten eller Forbrytelse og straff

      November 2019: Bok med eit namn i tittelen
      *Mrs. Dalloway av Virginia Wolf

      Desember 2019: Bok utgitt mellom 1901 og listas ende
      * Alice Byatt-Barnas bok, eller Margaret Atwoods Den blinde morderen.

      Slett
    3. Heilt i orden at du legger den her, eg fører på i lesesirkelfana :-)

      Slett
  3. Vet du hva, uansett hvor mange ganger jeg har prøvd Munro, og til tross for at hun er fra Canada mitt andre hjem...så klarer jeg ikke å like Munro. Det er noe med flyten som ikke stemmer i hodet mitt. Jeg klarer heller ikke relatere til karakterene jeg har lest om. Ikke lest Tiggerpiken, men prøvd meg på flere andre. Uten hell. Jeg har rett og slett gitt opp Munro for en periode. Det skal litt til før jeg prøver meg igjen..
    Nå er jeg ferdig med papirboka mi, så da blir det Agnes Grey next. Må rydde bordet før Man Booker'n er over oss ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Når til og med du, Marianne, i ditt andre heimland ikkje liker Alice Munro så er det ikkje meg det er noko galt med. Og takk og lov for det!

      Slett