Søk i denne bloggen

onsdag 10. april 2019

Bok: "Du skal bli elsket lenge" av Henning Rasmussen

Den norske forfatteren Henning Rasmussen (f. 2000) studerer til vanleg på Stavanger Katedralskule, og skriver dikt på fritiden når han ikkje jobber på Norli. Du skal bli elsket lenge er hans debut som forfatter. Det må påpeikas at eg kjenner ikkje Rasmussen personlig derfor har eg ingen vanskeligheter med å skrive om denne diktsamlingen.

For ei god veke sidan var eg på "Strikk og lytt" på biblioteket som er eit arrangement biblioteket gjer i samarbeid med Norli. Bokhandelsjefen, Mari, tar med seg eit knippe nye bøker og publikum tar med seg strikketøyet og lytter til Mari som fortel engasjert om dei nye bøkene. I dette tilfellet har Mari nesten ikkje gjort anna enn å lese dei siste vekene så researchen er i alle fall i orden. Ei av bøkene ho hadde med seg var bokdebuten til ein av sine deltidsansatte, og Mari som kjenner Rasmussen godt etter fleire år veit kor mykje det har kosta han å få vere den han er.

Eg leser svært lite dikt, men akkurat Du skal bli elsket lenge plukka eg med meg frå biblioteket fordi den er lokal. Diktsamlinga inneheld små og store dikt om det å oppleve kjærleik som god og fin, men og den vanskelege kjærleiken. Den om kjærleik til det same kjønn, og kva med om den kjærleiken ikkje blir gjengitt? Eller når den du trudde kunne bli glad i deg mishandler deg?

Alle vet at Norge er trygt
alle kan være seg selv
snakke for seg selv
elske for seg selv

hvorfor ble jeg
nesten
truffet av
kniven i bakgata 
(s. 32) 

Kor mykje av diktene som er sjølvopplevd veit eg ikkje, men at det er sterke saker er det ingen tvil om. Det er ikkje bare såre dikt i samlingen, tvert imot, men det er dei som gjer sterkast inntrykk. Kvifor er det så vanskelig for mange å la folk få vere den dei er uten at det må lages kvalm? Det er ofte det eg sitter igjen med når folk blir urettferdig behandla for noko dei faktisk ikkje kan for. Når til og med kongen vår har skjønt det at gutter kan vere glad i gutter, og jenter i jenter så kan vel fleire følge hans eksempel. Håper fleire leser Du skal bli elsket lenge for dette kan Rasmussen. Anbefales!

| Utgitt: 2019 | Format: Innbundet, 72 sider | Forlag: Publica | 

XOXO

3 kommentarer:

  1. Heisann!
    Tusen takk for anmeldelse/blogpost!!!
    Veldig gøy at du likte boken min :)
    God påske!

    MVH
    Henning Rasmussen :*

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt at du likte det eg skreiv. God påske!

      Slett
  2. Tittel og forfatter er notert bak øret :) Sitter og skulle skrevet om Nå solen med en finger, også en veldig sterk diktsamling som jeg kommer til å anbefale. Nyt påskesolen Elida!

    SvarSlett