Søk i denne bloggen

onsdag 13. mars 2013

Månadens Riverton: "Rygg i rand, to i spann" (Dumbo & Maskefjes #1)

Forfatter: Gunnar Staalesen
Utgitt: 1975
Min utgåve: 1996
Format: Innbundet, 167 sider
Forlag: Gyldendal
Mål/utfordringer: Riverton og Glassnøkkelen

Gunnar Staalesen er ein av to som har vunnet Riverton-prisen to gonger, første gong i 1975, og andre gong i 2002. Begge hans Riverton-vinnere er nå lest, men etter mitt syn er det stor litterær ulikskap mellom dei. Eg vel å tru at krimforfattere er som god vin: dei blir betre med åra. I Staalesens tilfelle er det ihvertfall sant.

Rygg i rand, to i spann er Gunnar Staalesens debut i kriminallitteraturen, og den vart utgitt i 1975 etter at Staalesen vant 2. pris i Gyldendals konkurranse om beste kriminalroman. Romanen handler om dei to bergenske politietterforskerne Dumbo og Maskefjes, og begynner ein sløv ettermiddag då den eine av dei utbryter at denne dagen er ein av dei då det ikkje skjer noko. Kort tid etter skjer det to forbrytelser: eit postran og eit mord. Dumbo og Maskefjes starter på kvar sin sak, men ender opp med å jobbe side ved side då sakene har koblinger til kvarandre.

Eg fekk svært lite ut av denne boka, noko som forklarer min samanlikning mellom god vin og Staalesen. Det er hans krimdebut, og i 1975 var den høgt akta. Terje Wiig i Aftenposten kalte den ein gledelig begivenhet, men i dagens samfunn held den ikkje mål etter mitt syn. Den er platt, det går sakte, og ein skulle tru at 167 sider tar liten tid å lese. I dette tilfellet er det heilt feil.

Dumbo og Maskefjes figurerer i 2 bøker til: Mannen som hatet julenisser og Den femte passasjeren, og vart utgitt som ein trilogi seinast i 2000. Neste Riverton-bok er allereie bestemt, og det ser ut til at Riverton-målet blir det lettaste i 2013.

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar