Søk i denne bloggen

søndag 19. juni 2016

Bok: "Mord i prestegården" (JM #1)

Forfatter: Agatha Christie (1890-1976)
Originaltittel: Murder at the Vicarage, oversatt av Liv Malling
Utgitt: 1930
Min utgåve: 2012
Format: Hefta, 201 sider
Forlag: Aschehoug

Den britiske forfatteren Agatha Christie er velkjent for sine krimromaner om Hercule Poirot og Miss Jane Marple. Eg har lest fleire bøker om begge heltane, og sett ørten filmatiseringar. Å lese bøkene etter å ha sett den filmatisert er spennande for det gir meir kjøtt på beina, og er ein mulighet til å sjå kva som eventuelt har blitt kutta eller endra på i forhold til historiens originalitet.

I St. Mary Mead bur det fleire nysgjerrige eldre damer, det bur ein sogneprest og hans unge kone, og oberst Protheroe med familie. Obersten er ikkje godt likt i landsbyen, og då han blir funnet drept på sogneprestens kontor er det ikkje mindre enn sju mistenkte i saken. Politiet med kriminalbetjent Slack i spissen kjem ingen veg, men miss Marple veit råd. Den dama lar seg ikkje stoppe så lett!

Eg syns Agatha Christies krimromaner såpass handlingsbasert at eg lar det vere med dette innblikket i historien. Mord i prestegården er den første romanen om Jane Marple, men det blir nemnt at miss Marple har hatt nesen sin i saker tidlegare i St. Mary Mead. Det er ein interessant samling av karakterer i romanen, frå sognepresten og obersten til deira familier og andre landsbybeboere. Det som er ekstra interessant med denne romanen er at det er sognepresten som fortel, og det er han alle går til når dei har opplysningar i saken. Miss Marple er omtrent som ein morsom bifigur som til slutt har løysinga. Eg blir sjelden skuffa av ein Christie-roman, og denne er intet unntak. Eg har sett filmatiseringa med Geraldine McEwan, og er glad for at det er ei god stund sidan for då kunne eg lettare leve meg inn i handlinga og gjette meg fram til kven mordaren var. Anbefales!

XOXO

4 kommentarer:

  1. Begynner å bli lenge siden min forrige AC-bok nå. Jeg sparer på dem jeg har i hylla. Må bare ikke spare så lenge at jeg glemmer dem ut :) Denne har jeg verken lest eller sett, men bunken med AC-bøker i hylla har samme designet/layout som coveret ditt. Note to self: Agatha Christie når lesetørken tar meg! Fortsatt god blåsbort-søndag!

    SvarSlett
  2. Jeg liker virkelig godt Agatha Christie's bøker. Jeg har lest mange av dem, men ikke denne tror jeg. Jeg har heller ikke lest noen av dem på engelsk og det kjenner jeg at jeg virkelig skal :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har både på engelsk og norsk, men høyrer dei fleste via Storytel og då er det engelsk eg foretrekker :-)

      Slett