Søk i denne bloggen

lørdag 23. februar 2019

Norsk røyndom: "Ikkje ver redd sånne som meg" av Sumaya Jirde Ali

Den norsk-somaliske Sumaya Jirde Ali (f. 1997) er ein godt kjent samfunnsdebattant og forfattar. På grunn av netthets har Ali hatt (eller har?) voldsalarm og til tider hatt politibeskyttelse. Midt oppi alt har ho skrevet denne teksten om å finne seg sjølv og heim igjen.

Ikkje ver redd sånne som meg er ei av bøkene i pamflett-serien til Samlaget. Forlaget skriv sjølv (ekstern lenke): I serien Norsk røyndom inviterer Samlaget utvalde forfattarar til å skrive om den norske samtida. Viktige tema vert presenterte i kort format, med eit personleg utgangspunkt. Eg har reservert og lånt fleire av dei, og ser ikkje vekk ifrå at dei må hamne i mi bokhylle.

Den andre i serien eg har lest er Sumaya Jirde Alis Ikkje ver redd sånne som meg. Tittelen er lånt frå ein kronikk av syriske Suha Alhajeed (s. 50) og kronikken traff Ali midt i hjartet. I boka skriv Ali om korleis ho kom til Bodø som barn og vart behandla som alle andre, om då ho byrja med hijab, om sjokket etter 22. juli-attentatet og synet på hennar eigen tilhøyrsel i det norske samfunnet. I tillegg skriver ho om korleis ho held oppe motet for å meine det ho gjer.

Eg er usikker på kvifor, men denne traff ikkje like godt som Camara Lundestad Joofs Eg snakkar om det heile tida. Kan det vere fordi eg har lest så mykje om Ali, eller er det andre årsaker eg ikkje kjenner til. Uansett så er det ein episode som står ut: 22. juli bad ho om og om igjen at attentatet ikkje vart utført av ein muslim (s. 23-24).


| Utgitt: 2018 | Format: Heftet, 92 sider | Forlag: Samlaget |

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar