Søk i denne bloggen

tirsdag 17. august 2021

The 2021 Booker Prize | Nathan Harris, Patricia Lockwood, Maggie Shipstead


Nathan Harris er ein amerikansk forfattar. Booker-aktuelle The Sweetness of Water er hans debutroman.

The Sweetness of Water går føre seg i USA rett etter borgerkrigen. I ein liten landsby i sørstatene bur George og Isabelle, eit ektepar som ikkje heilt får det til i ekteskapet og søker trøst hjå andre. Parallellt med deira historie får me historien til to soldater som har romantiske kjensler for kvarandre. Romanen er godt skrevet, innlesaren William DeMeritt er behageleg å høyre på, og eg kan forstå kvifor denne hamna på Barack Obamas 2021 Summer Reading List.

Skal eg plukke på noko må det for det første vera at sjølv om DeMeritt er god å høyre på så er dette ei bok eg burde ha lest i papir. Det er nok ting eg ikkje har fått med meg som er essensielt i historien, men det får bli neste gong (om det blir ein neste gong). Eg liker den godt, og den kryper forbi andre på lista over bøker eg vil ha på kortlista i september, men eg trur den hadde vore enda betre i papir-form.

| Tittel: The Sweetness of Water | Utgitt: 2021 | Format: Innbundet, 368 sider (lydbok frå Audible 12t 8min) | Forlag: Little, Brown and Company |


Patricia Lockwood (f. 1982) er ein amerikansk forfattar. Ho debuterer som romanforfattar med Booker-nominerte No One Is Talking About This, og har tidlegare publisert sakprosa og poesi.

No One Is Talking About This er delt inn i to. I første del følger me ein ikkje-namngitt hovudperson sine samtaler med andre i eit sosialt medium. I andre del blir me vitne til hovudpersonens familietragedie utforsker konsepter som sorg, sanseinntrykk, bevissthet og varighet. Dette er ein roman du enten elsker eller hater har eg inntrykk av. Eg mislikte den og forstod ingenting.

| Tittel: No One Is Talking About This | Utgitt: 2021 | Format: Heftet, 210 sider | Forlag: Bloomsbury |


Maggie Shipstead (f. 1983) er ein amerikansk forfattar. Hennar tredje roman Great Circle er nominert til Booker-prisen, og ho har tidlegare skrevet romanane Seating Arrangements (2013, norsk tittel: Stolleken) og Astonish Me (2014).

Great Circle er mursteinen på årets liste, og den eg hadde mest lyst til å lese. Forventningane var høge, men dessverre datt dei ihop. Etter 150 sider skumma eg meg gjennom resten av romanen og la den vekk. Romanen foregår i fleire perioder. På 20-talet herjer Marian Graves i Montana og har ein draum om å bli pilot. På 40-talet fortsetter historien om Marian, nå bosatt i London, og hennar planlegging av ein episk flyreise. Ho forsvinner i lufta. I nåtiden følger me barnestjerna Hadley Baxter som strever med skandaler i fortida og ein forespørsel om å gestalte rolla som Marian Graves. Hadley er trukket mot rolla, og muligens vil det avsløre ting både om Hadley og Marian.

Det høyres interessant ut, og ved første øyekast minna den meg om Colum McCanns Booker-nominerte TransAtlantic frå 2013, men Great Circle er tung å kome inni, utfordrande for min kronologiske hjerne med tanke på hopping frå det eine til det andre, og eg finner ikkje engasjement for karakterene.

| Tittel: Great Circle | Utgitt: 2021 | Format: Innbundet, 602 sider | Forlag: Doubleday |

XOXO

3 kommentarer:

  1. Hmm... Alle de tre bøkene her har jeg unngått fra lista i år. Intuisjon? Jeg har lest tre stk - A town called Solace, Second Place og Clara and the Sun. Ingen av de andre frister. Faktisk ganske så irriterende. Ser at Harris og Sahota muuuulinges kan friste, men ikke nok. Jeg venter til kortlista. Vet ikke hva det er i år, men her var mye ... uinteressant?

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg er ikkje så imponert over dette årets liste - venter ennå på den fantastiske boka.

      Slett
  2. Hei et lite vink! jeg har lest septemberboka i 1001 bøker. Det ble Lady Chaterleys elsker, fra 1928. Link til min omtale: https://kleppanrova.blogspot.com/2021/08/lady-chatterleys-elsker-av-d-h-lawrence.html

    SvarSlett