Søk i denne bloggen

mandag 4. april 2022

"En hemmelig allianse" av Julia Quinn (Bridgertons #1)

Julia Quinn (f. 1970) er ein bestseljande amerikansk forfatter. Ho har skrevet romaner sidan midten av 90-talet, og er omsett til 41 språk. Goodreads skriver at Julia Quinn er ein av kun 16 forfattere som er medlem av Romance Writers of America's Hall of Fame. Den nyaste serien hennar er bøkene om familien Bridgerton. TV-serien basert på bøkene er ein suksess på Netflix.

I første bok i serien, En hemmelig allianse, er det Daphne Bridgerton som er i fokus. Ho er smart og vakker, og likevel blir ho bare gjort kur til av menn ho ikkje vil ha. Inn kommer ein av brødrenes beste venn, hertugen av Hastings, Simon Bassett, og saman legger dei to ein plan. Han har ein hale av ekteskapssjuke sosietetsmødre på nakken og ho vil bli kvitt beilerne sine. Dei skal late som dei er forlova, men innimellom ball, båtturer og promenader blir det vanskeleg å skilje mellom løgn og virkelighet. Og det som er enda verre: Det blir vanskeleg å halde kjenslene i sjakk.

Eg er ikkje ukjent med romaner satt til 1800-talet for som den klassiske leseren eg er så har eg lest romanene til Jane Austen, Brontë-søstrene og Charles Dickens for å nemne nokon. Og eg har ikkje sett Bridgerton på Netflix for eg får noia når hypen er stor. Interessen min var derimot stor nok til at eg i alle fall ville finne ut kva det handler om.

Nå har eg høyrt første bok hjå Storytel, og eg er ikkje meir interessert. Romanen er godt skrevet, og godt innlest. Den har eit godt driv og eg forstår kvifor den er så populær. Det skjer ikkje for ofte i bøker satt til 1800-talet at leseren får servert hete kyss og soveromsscener. Så kvifor er eg ikkje meir interessert? Fordi eg får ikkje medlidenhet med karakterene. Simon Bassett har sine demoner i livet, Daphne vil gjerne hjelpe han å overvinne dei. Sosietetspressen er ein eigen karakter, og brødrene til Daphne kjem springande så snart ekteskapet til Daphne og Simon knirker. Og alt det som sikkert var vanleg på 1800-talet irriterer meg. Spesielt Simons uttalelser om at han eiger Daphne nå, og at dei skal dele soverom fordi dei er gift. Det høyres for meg ut som om kvinnen mista all sin rett i eit ekteskap. Viss det var slik då så er eg glad for at verda har gått framover. 

Eg hadde tanker om å lese alle 8 bøkene i serien, men det kjem ikkje til å skje. Til det har eg så altfor mange andre bøker på lista, og eg gidder ikkje bruke tid på bøker eg ikkje har interesse for. Dette var rett og slett ikkje for meg så over til noko eg faktisk kan like.
Om du vil lese Bridgerton så er alle 8 bøkene omsett til norsk (i kronologisk rekkefølge):

1. En hemmelig allianse 2. En uventet forelskelse 3. En vidunderlig hemmelighet 4. En uunngåelig lengsel 5. Et minneverdig frieri 6. En uimotståelig fristelse 7. Et uforglemmelig kyss 8.  Et avgjørende øyeblikk
XOXO

| Originaltittel: The Duke and I | Originalspråk: Engelsk, omsett av Hege Frydenlund | Utgitt: 2000 | Min utgåve: 2021 | Format: Heftet, 398 sider | Forlag: Gyldendal | 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar