Søk i denne bloggen

torsdag 9. februar 2023

Kart over forfatterland eg har besøkt

Marianne/ebokhyllami tipsa i går om ei nettside der du kan lage eigne kart og merke kor du har lest ifrå. Eg har i fleire år hatt ei fane over her som heiter Verda rundt, og der ligger det oversikt over hvilke forfatterland eg har besøkt. Men det er mykje artigere å ha det som eit visuelt kart.

Sidan eg allerede hadde ein grei oversikt var det bare å trykke seg inn på lag eige kart, trykke over alt i verda eg har vore og det heile tok meg ca 10 min.

Foreløpig ser mitt slik ut (pr. 09.02.23):


Eg ønsker så klart å fylle alle hôl, og finne bøker frå alle forfatterland.

XOXO

PS. Marianne sin progresjon finner du HER. DS.

4 kommentarer:

  1. Vi får tipse hverandre om forfattere fra litt mer obskure land ;-) Kjekt med en visuell oversikt - du har fått dekket mye allerede!!

    SvarSlett
  2. Det var jo nesten hele verden det, Elida..
    Har du lest noe fra Tanzania? Ser det er et par land i Øst-Afrika som er dekket, men har ikke vanlig kart oppslått her og kan sammenligne.. Hvis du har et godt tips derfra, så takker jeg for det:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nesten heile verda ... :-)

      I Afrika har eg lest frå forfatterlanda Angola (José Eduardo Agualusa), Kenya (Ngugi wa Thiong'o), Nigeria (Chimamanda Ngozi Adichie), Sør-Afrika (J.M. Coetzee), Tanzania (Abdulrazak Gurnah) og Zimbabwe (NoViolet Bulawayo).

      Slett