Søk i denne bloggen

tirsdag 31. juli 2018

Leserefleksjoner #35 | Juli i bøker

Juli var: Sinnsykt deilig og velfortjent! Eg har nå hatt tre veker ferie, har denne veka og med ferie og det er bare så sinnssykt herlig. Ferie for meg er ikkje å reisa mest mogleg eller oppleva mest, men det å ha tid til den kaffekoppen om morgonen, til å ligga lenger enn langt, til å sitta oppe om kvelden (eg er igrunnen ein morgonfugl, men denne ferien har alle rutiner føke avgårde) og bare ta livet så intenst med ro.

Nå er eg igrunnen klar for haust! Det må ver lov og si etter varmebølga som slo innover landet. Eg er ingen sommervarme-person, eg liker kalde morgonar med kaffekoppen på veg til jobb som eg kan varme meg på. Framleis så heiter august og sommarmånad, men eg ser fram til litt kaldare ver. Eg har lovt broren min at eg ikkje skal klage når eg etterkvart held på å fryse ihjel så får me sjå korleis det går ;-)

I juli las eg: Ein heil del denne månaden og! Leselysten går litt opp og ned, men eg leser stort sett kvar dag, og lesemaratonene som eg var med på skaut fart i Goodreads-utfordringa. Lur som eg var i gjerningsøyeblikket (!) så har eg skrudd den opp til 200 bøker. I skrivande stund har eg 138 titler så langt i år, så det kan hende eg lykkes.
  • Sherryl Woods: An O'Brien Family Christmas (Cheapeake Shores #8)
  • Anne Fadiman: Ex Libris: Confessions of a Common Reader
  • Ingrid Z. Aanestad: Kva hender i romanen?
  • Agatha Christie: Appointment with Death (Poirot #19)
  • Sherryl Woods: The Summer Garden (Chesapeake Shores #9)
  • Sherryl Woods: A Seaside Christmas (Chesapeake Shores #10)
  • Michael Ondaatje: Warlight MBP
  • Jørgine Massa Vasstrand: Sterk utenpå, sterk inni
  • Sherryl Woods: The Christmas Bouquet (Chesapeake Shores #11)
  • Agatha Christie: Hercule Poirot's Christmas (HP #20) OTS
  • Agatha Christie: The Regatta Mystery and Other Stories (HP #21)
  • Herta Müller: Mennesket er en stor fasan i verden
  • Agatha Christie: Sad Cypress (HP #22)
  • Nikola Scott: Min mors skygge
  • Agatha Christie: One, Two, Buckle My Shoe (HP #23)
  • Belinda Bauer: Snap MBP
  • Donal Ryan: From a Low and Quiet Sea MBP
  • Agatha Christie: Evil under the Sun (HP #24)
  • Rebecca Solnit: Menn forklarer meg ting
  • Barney Stinson: The Bro Code
I august skal eg: Lese fleire Booker-bøker, tilbake på jobb etter ferien, i ein kollegas 50-årsdag. Eg skal vera på avdeling med større barn frå nå av og gler meg til å introdusere dei for bøkenes magiske verd. Det er eit par forfattere eg veit eg må finne fram til dei :-)

Kva har du lest og opplevd i juli?

XOXO

9 kommentarer:

  1. Du verden som du har lest!!! Jeg syns jeg var flink med 11 bøker :) Ok, hatt det travelt da, men likevel. Jeg er imponert! Er også igang som du vet med Booker-bøkene, og nå er temperaturen mer lesevennlig, så det blir litt mer bøker igjen. Dethar rett og slett vært for varmt for meg til å konsentrere skikkelig. Tenker jeg skal være med på neste Read-a-Thon også, så gi lyd på bloggen din når det nærmer seg i oktober (var det ikke da?)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har ikkje hatt det travelt i det heile tatt, og det viser igjen :-)

      Eg skal meir enn gjerne gi ein lyd om readathon. Uten å ha sjekka akkurat nå så held eg føre det er 20. oktober.

      Slett
    2. 20.10 notert, men hold meg gjerne informert. Jeg sitter sannsynligvis med kneet i strekk i oktober (forhåpentligvis) så da har jeg god tid til å lese. Opptrening tar tid, så jeg ser for meg lydbok på øret når jeg ikke leser - eller trener ;)

      Slett
  2. Wow, du har lest vanvittig mye! Jeg rundet nettopp 100 ved utgangen av juli, og så har du lest 3 bookerbøker allerede-det er jammen meg bra altså.

    Jeg håper også at det blir litt kaldere og ser egentlig frem til høsten. Ha en fin august måned og god lesing fremover.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker! Det vart bare slik denne gongen :-)

      Slett
  3. Ser at du har hatt ferie ja, for en haug med bøker! Jeg har ikke lest noen av dem, og det er vel bare Belinda Bauer som er kjent for meg (utenom Agatha da...) Jeg har nytt varmen og kunne godt hatt det sånn i flere måneder til. Er tilbake på jobb denne uken, og fryder meg over å møte mine små søte igjen. Fortsatt god ferie Elida!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg er ingen sommerperson, liker meg best om hausten :-)

      Slett
  4. Haha, 138 bøker, ja. Jeg har måttet sette ned målet om 100 bøker til 80 bøker på Goodreads, ligger nå på 58. Lesingen går rett og slett litt treigere for tiden, noe jeg var forberedt på nå som jeg har en annen person å ta vare på.

    Jeg gleder meg også til høsten. August er en av mine favorittmåneder, og ja, det er en sommermåned, men høsten begynner for meg da. Med studiestart og alt. Håper du har det fint om dagen, Elida!

    SvarSlett
  5. Blei jo spent på hvilke bøker du ville introdusere ungene for, jeg :)

    SvarSlett