Søk i denne bloggen

lørdag 12. februar 2022

"Paradis" av Abdulrazak Gurnah

Abdulrazak Gurnah (f. 1948) er ein forfattar og lærar, bosatt i England, frå Tanzania. Han har fleire romaner på samvittigheten, og har fått heder og ære gjennom blant anna Booker-prisen. I 2021 mottok han den høgast hengande litteraturprisen, Nobels litteraturpris. Ikkje sidan 2008 har ein forfattar frå det afrikanske kontinentet mottatt Nobelprisen.

Paradis er Abdulrazak Gurnahs mest kjente bok, og var på Booker-lista i 1994. Romanen handler om tolv år gamle Yusuf som vokser opp hjå sin velståande onkel som er kjøpmann. Seinare skal det vise seg at Yusuf er solgt til "onkel" Aziz som gjeldsslave. Og her begynner livets harde skule. I romanen er Afrika prega av stammestrider, overtro, sjukdom og barneslaveri, men drømmeren Yusuf ser og framtid og muligheter.

Språket er rått og avkledd, og passer best for den vaksne lesar. Det er ingen tvil om at Abdulrazak Gurnah kan skrive, og det er ein mektig historie han bretter ut. Eg har blitt spurt om eg liker den, og svaret er delt. Eg syns det er interessant å lese noko anna enn vestlige forfattere, men det er ingen lystig historie ein får servert. Svaret er derfor nei, men den er god. Anbefales!

XOXO

| Forfatter: Abdulrazak Gurnah | Utgitt: 1994 | Min utgåve: 2021 | Format: Heftet, 265 sider | Forlag: Gyldendal | 

1 kommentar:

  1. Hm.. Ikke lest Gurnah. Holder på med Adichie for februar og koser meg glugg med lydboka som er fantastisk innlest på Audible av Adjoa Andoh. Kjenner jeg må sjekke ut Paradis-boka di. Har fått litt overdose av vestlige forfattere for tiden :)

    SvarSlett