Søk i denne bloggen

torsdag 31. mars 2022

Månadsoppteljing #82 | Mars i bøker

Mars var: Til tider så høyres det ut som eg tilbringer mykje tid på å studera veret, men sanninga er at eg blir fort vérsjuk. Nå har me hatt lite regn denne månaden, men den iskalde vinden kunne godt vérgudane spart meg for. 

I andre nyheter har eg tatt ut sykkelen for sesongen, funne mi første dagsturhytte i fylket, drukket bøttevis med kaffi på kafé, hatt meget gode dager på jobb og planlagt tur til Oslo.

I mars har eg lest: Lydbøker er fortsatt min beste venn, men denne månaden har eg faktisk lest to papirbøker. Og eg har faktisk høyrt krim. Det er lenge sidan eg har lest krim som ikkje er Agatha Christie eller Jørn Lier Horst.

* Marta Breen, Helene Uri og Hilde Østby: Kvinnenes by. En feministisk guide til Oslo (papir, ny)
* J.K. Rowling: Harry Potter and the Deathly Hallows (lyd frå Storytel)
* Anne Brontë: Agnes Grey (lyd frå Storytel) 1001
* Violaine Huisman: The Book of Mother (lyd frå Storytel) IBP-22
* Jane Harper: Tørke (lyd frå Storytel)
* Ingrid Z. Aanestad: Heim (papir frå biblioteket)
* Jane Harper: Falsk natur (lyd frå Storytel)

I mars fullførte eg ikkje: Eg har begynt på altfor mange bøker, men eg må jo ha ei til turen til jobb, ei til innsoving, ei til når eg faktisk har god tid og ei til bare for sikkerhets skyld. Nå går det i Jon Fosse, andre Booker-bøker, Nicholas Nickleby, Bridgerton-serien og To Paradise. Litt av alt med andre ord.

I april skal eg: Lage påskepynt med ungane, lese masse, drikke meir kaffi og forhåpentligvis sykle masse.

XOXO

2 kommentarer:

  1. Sykkel og vind hører ikke sammen! Min sykkel står fremdeles i boden, men har skumle planer om å sykle til jobb når været tillater det. Høres ut som du har hatt en fin lesemåned, å planlegge Oslotur er også gøy, (det skal jeg i gang med nå også)
    Den nye Marta Breen-boken må jeg ta en titt på, liker det hun skriver.
    Sitter akkurat nå og skal skrive om 1001-boken for mars, men skjønner at jeg "må" trylle frem en liten oppsummering :) Lykke til med påskepynten og lesing i april Elida!

    SvarSlett
  2. Sykkelen skal klargjøres når jeg kommer hjem fra Spania. Drar lørdag. I dag lavet snøen ned her igjen. Den siste uka har vi hatt storm, uvær, snø, regn, kuldegrader, biler utfor veiene, osv. Ikke er det bra vær i Spania heller før slutten av neste uke. Men men, en tur bort blir det, og bøker er pakket ned til kafebesøk etc.
    Har ikke lest noen av dine bøker denne måned, men har lest mye annen krim.
    God april til deg Elida:)

    SvarSlett